مکمل بنزین
گوناگونخبر

چهره جدید پژو ۲۰۰۸ مدل 2017 را ببینید!

بعد از حضوری سه ساله در بازار، پژو تصمیم به ارتقا کراس اوور خود یعنی ۲۰۰۸ گرفته است تا آن را باظاهری نونوار شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به معرض دید عموم بگذارد.

پژو ۲۰۰۸
البته تغییرات ظاهری پژو ۲۰۰۸ سطحی به‌نظر می‌رسد. چراغ های جلو و جلو پنجره تغییرات جزئی پیدا کرده‌اند. به‌علاوه ضربه‌گیر در جایگاه صحیح‌تری قرار گرفته و عملکرد مؤثر‌تری پیدا کرده است. هم‌چنین باربند، اسپویلر عقب و درب عقب نیز بروز‌رسانی شده‌اند.

پژو ۲۰۰۸
اما مهم‌تر از تغییرات سطحی در سیمای‌ خودرو، بروزرسانی و ارتقاهای صورت‌پذیرفته در پیشرانه‌های این خودرو است. گزینه‌های قابل انتخاب شامل ۵ مدل بنزینی و ۶ مدل دیزلی می‌شوند. تمامی موتور‌های بنزینی قابل انتخاب ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر هستند اما از نظر قدرت تولیدی و بهره‌وری سوخت متفاوتند. کارآمد‌ترین موتور، puretech 82 است که با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. مصرف سوخت این مدل تنها ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر است. نسخه Puretech 110 نیز با گیربکس ۵ سرعته دستی همین میزان سوخت مصرف می‌کند. قدرت موتورهای بنزینی از ۱۱۰ تا ۱۳۰ اسب بخار خواهد بود. در گروه موتور‌های دیزلی نیز تنها موتور ۱.۶ لیتری با قدرت‌های تولیدی گوناگون قابل انتخاب است. این پیشرانه‌ها با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یک گیربکس ۶ سرعته خودکار جفت می‌شوند.

پژو ۲۰۰۸
برای پژو ۲۰۰۸ نسخه ۲۰۱۷، تریم GT-Line نیز اضافه شده که سیمایی یک‌دست مشکی در چرخ‌های ۱۷ اینچی، جلوپنجره، قاب آینه، باربند و روکش مه‌شکن پیدا کرده است. علاوه بر این نشان GT روی گلگیر‌های جلو نقش بسته است.

کابین پژو ۲۰۰۸
داخل کابین از نسخه نهایی سیستم I-cockpit استفاده شده است. در کنسول وسط یک کنترل قرار دارد که انتخاب حالت‌های عادی، برفی، ماسه‌ای و فعال نمودن ESP را سهل می‌نماید. سیستم سرگرمی خودرو هم‌اکنون از MirrorLink و اپل CarPlay پشتیبانی می‌کند. به علاوه اتومبیل به سیستم جدید کروز کنترل تطبیقی ( ACC) برای افزودن امکان همگام‌سازی با خودروی مقابل حین ترافیک نیز مجهز شده است.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا