مکمل بنزین
گوناگونخبر

بروزرسانی در انتظار مرسدس‌ بنز GLA45 و CLA45

طرفداران مرسدس‌ بنز در آمریکا برخلاف اروپاییان از موتور جدید amg برای CLA45 و GLA45 محروم شده بودند اما ظاهرا مرسدس قرار است که موتورهای جدید را نیز در دسترس آمریکایی‌‌ها قرار بدهد.

شاید موتور ۴ سیلندر برای amg کمی مسخره به نظر برسد اما نه، این به معنی کم بودن قدرت نیست! چرا که موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توروبوشارژر جدید، ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که چندان کم به نظر نمی‌رسد. پس این بروزرسانی موتور، ۲۰ اسب بخار به توان و ۲۵ نیوتون‌متر به گشتاور موتور افزوده است.

Mercedes Benz CLA
Mercedes Benz CLA

در نتیجه‌ این افزایش گشتاور و توان، شتاب نیز بهبود یافته و GLA45 هم اکنون می‌تواند سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۳ ثانیه به دست آورد که نیم ثانیه بیش‌تر از قبل است. همچنین ClA45 با موتور جدید می‌تواند ۰.۳ ثانیه زودتر نسبت به قبل به همین سرعت دست پیدا کند و در ۴.۱ ثانیه، کیلومتر شمار عدد ۹۶.۶ را نشان دهد.

البته بهبودها تنها به موتور مربوط نمی‌شود و بنز امکانات لوکس جدیدی را نیز برای این دو خودرو درنظر گرفته است. سیستم Dynamic Select  از جمله ویژگی‌های جدید این دو خودرو به شمار می‌رود که به کمک‌ آن می‌توان بین چند حالت رانندگی انتخاب کرد. به طور استاندارد، سیستم روشن و خاموش کردن بدون کلید، تهویه‌ مطبوع دو منطقه‌ای و آخرین سیستم سرگرمی مرسدس بنز نیز در CLA45 و GLA45 ارایه می‌شود. هم اکنون برچسب Turbo 4Matic نیز بر روی خودروها نشان از توانایی بالای دو خودرو دارد.

Mercedes Benz GLA
Mercedes Benz GLA

در لیست بلند بالای آپشن‌ها، نام پکیج Dynamic Plus می‌درخشد که البته جدیدا اضافه شده است. این پکیج دیفرانسیل با لغزش محدود (که گشتاور را به طور مطلوب‌تری توزیع می‌کند)، سیستم‌ تعلیق انطباقی amg، حالت مسابقه‌ و فرمانی بهتر را شامل می‌شود و حداکثر سرعت با این پکیج به حدود ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا