مکمل بنزین
تازه‌هاخبرداخلی

ورود شورولت به ایران از سال آینده

سالها بود که مجوز ورود برخی از خودروهای وارداتی به کشور معلق مانده بود و سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، اجازه ورود برخی از خودروها را نمی‌دادند. از جمله این خودروها می‌توان به محصولات شورولت اشاره کرد. شورولت مشهورترین برند خودروسازی آمریکا است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کارخانه‌جات پارس‌خودرو به مونتاژ محصولاتش می‌پرداخت و پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و قطع روابط بین‌المللی ایران و آمریکا؛ صنعت خودروسازی ایران را ترک کرد. حالا سالها گذشته و پس از توافق ایران و گروه 1+5، مسیر هموار گشته تا دوباره شاهد عبور و مرور محصولات شورولت در خیابانهای ایران باشیم.

محصولات شورولت در آذر ماه سال 95 توسط شرکت سهام پژوهان مهر وارد کشور می‌شوند. شرکت مذکور نماینده رسمی شورولت کره جنوبی بوده و به عنوان یک هندلینگ در زمینه‌های مختلف اقتصادی فعالیت کرده است.

شورولت به عنوان یک برند آمریکایی مشهور به احتمال زیاد در ایران موفقیتهای بزرگی کسب خواهد کرد؛ ولی به گفته کارشناسان تجربه نشان داده شرکت‌هایی که نمایندگی با واسطه دریافت می‌کنند، توان رقابت نداشته و از عهده تبلیغات و خدمات پس از فروش محصولاتشان بر نیامده و خیلی زود به سمت ورشکستگی می‌روند. به عنوان مثال فروش محصولات کمپانی هوندا، به دلیل ارائه خدمات ضعیف بسیار پایین است. ضمن اینکه برند شورولت برخلاف محبوبیت جهانی‌اش در مناطق آزاد ایران برند محبوبی نیست و خریداران، محصولات فورد و نیسان را ترجیح می‌دهند. با این حساب شرکت وارد کننده باید خدمات خوبی برای محصولاتش ارائه کند تا با اقبال مشتریان ایرانی مواجه شود.

شورولت پنج محصول را برای بازار ایران در نظر گرفته و در میان این پنج محصول، نام خودروهای Aveo و Trax به چشم می‌خورد.خودروی Aveo حاصل فروپاشی کمپانی دوو و خریداری آن توسط جنرال موتورز است و ابتدا در سال 2007 با نام Kalos معرفی شد که پس از یک فیس‌لیفت توسط شورولت با نام variant عرضه شد.

chevaveo

سپس شورولت روند تغییر و تحول بر روی این خودرو را ادامه داد و دو مدل مونیکر و Aveo را عرضه کرد. مدل Aveo یک هاچ ‌بک بوده که از سه پیشرانه 1.2، 1.3 و 1.4 استفاده می‌کند و در بازار بریتانیا عرضه شده است.

chev_trax_over_01

مدل Trax هم از پیشرانه 1.6 ، 1.4 و 1.7 لیتری مجهز به توربو دیزل برخوردار است. خودروی مذکور در دو تیپ LT و LS عرضه شده که تیپ LT با اقبال بیشتر مشتریان مواجه شده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا