Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اجباری شدن ترمز اتوماتیک خودروها تا سال 2022

gallery-1458244109-2022

هنوز ترمز اتوماتیک در خودروها مانند کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و ایربگ اجباری نشده است اما در آینده‌ای نزدیک به یکی از ملزومات خودروها تبدیل خواهد شد.

20 خودروساز معتبر دنیا پس از توافق با سازمان ملی امنیت بزرگراه‌ها در آمریکا موسوم به NHTSA اعلام کرده‌اند که تا سپتامبر سال 2022 تمام خودروهای تولیدی خود را به ترمز اتوماتیک (AEB) مجهز خواهند کرد. البته این توافق فقط مختص بازار آمریکا است. این توافق به منظور کاهش حوادث جاده‌ای و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات به امضا رسیده است.

از جمله شرکت‌های حاضر در این توافق می‌توان به فیات، کرایسلر، بی‌ام‌دبلیو، فورد، جنرال موتور، تسلا، ولوو، هیوندای، جگوار، لندروور، کیا، مازراتی، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، آئودی، فولکس واگن، پورشه، سوبارو و مزدا اشاره کرد که متعهد شده‌اند تمام خودروهای تولیدی خود را برای عرضه در آمریکا به ترمز اتوماتیک مجهز کنند.

به گزارش رویترز این توافق علاوه بر خودروهای سواری، کامیون‌های کوچک را نیز شامل می شود.

البته این توافق هنوز به صورت یک قانون به تصویب نرسیده است و NHTSA اعلام کرده که نظارت خود را بر این روند افزایش خواهد داد. قطعا برنده اصلی این توافق مردم آمریکا خواهند بود تا از ایمنی بیشتری در سفرها برخوردار شوند.

خوشبختانه در کشور ما نیز ترمز ABS و کیسه هوا اجباری شده است! امیدواریم که خودروسازان داخلی در کنار توجه به منفعت خود نیم نگاهی هم به ایمنی و سلامت هموطنانمان داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.