مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا پیکانتو 2017 رسما معرفی شد

نسل جدید کیا پیکانتو در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و ما شاهد بهبود فضای سرنشینان و خط و نشان کمپانی کیا برای رقبای خود در سگمنت A بودیم. طراحی مجدد کیا پیکانتو، مانند برادر بزرگترش یعنی مدل ریو؛ حاصل همکاری مشترک طراحان کمپانی کیا در کره‌جنوبی و آلمان بوده، که حاصل این همکاری یک طراحی جسورانه و بسیار زیبا است.

2017-kia-picanto1

در فضای داخلی پیکانتو 2017 از بهترین مواد اولیه استفاده شده و یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی در برابر سرنشینان قرار دارد.فاصله بین دو محور نسل جدید کیا پیکانتو، 15 میلی‌متر افزایش داشته و از 2385 میلی‌متر به 2400 میلی‌متر رسیده است که نتیجه این افزایش، ارتقاء کابین و فضای سرنشینان نسبت به سایر رقبای کیا پیکانتو بوده است. علاوه بر این، نسل جدید کیا پیکانتو با در اختیار داشتن فضای باری با حجم 255 لیتر، یکی از بزرگترین صندوق عقب‌های موجود در سگمنت A را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

2017-kia-picanto

نسل جدید کیا پیکانتو از نظر ایمنی هم بهبود یافته و در حال حاضر از فولادهایی با مقاوتی معادل دو برابر نسل پیشین کیا پیکانتو در نسخه 2017 استفاده شده است. این خودرو مجهز به ترمز اضطراری خودکار بوده و از این نظر باید آن را جزء اولین‌ها در سگمنت A بدانیم و به همین دلیل قطعا نتایج تست تصادف این خودرو رضایت بخش خواهد بود.

2017-kia-picanto2

2017-kia-picanto3

نسل جدید کیا پیکانتو همراه با پیشرانه‌های مختلفی عرضه خواهد شد. این خودرو در مدل اسپرت یا GT-Line خود مجهز به یک پیشرانه توربو شارژ از نوع T-GDI با حجم 1 لیتر و توان 99 اسب‌بخار و گشتاوری 172 نیوتن‌متری است. در مدل‌های معمولی نسل جدید کیا پیکانتو از یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر بنزینی با توان 66 اسب‌بخار،  و یک پیشرانه با حجم 1.2 لیتر استفاده خواهد شد. دو پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت خود به چرخ‌های جلو از یک گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می‌کنند؛ اما امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک برای پیشرانه 1.2 لیتری کیا پیکانتو وجود دارد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا