مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو از نوع اصل و باکیفیت رابطه بسیار مستقیمی با نوع کارکرد بهتر خودرو دارد. بیشتر شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان پس از تولید خودرو اقدام به تولید محصولات‌ کرده و لوازم یدکی مدل‌های مختلف اتومبیل را تولید می‌کنند تا در صورت تصادف یا خرابی قطعات خودرو، فرد بتواند با تعویض یک یا چند قطعه مجدد به عملکرد خودروی خود بهبود ببخشد. خرید لوازم یدکی اصل و باکیفیت مربوط به مدل هر خودرو و از مراکز معتبر بسیار اهمیت دارد. لوازم یدکی ارزان و بی کیفیت که عموما اصل نیستند موجب اختلال در کارکرد خودرو در بلند مدت خواهد شد. امروزه به دلیل وجود تقاضا برای خرید اینترنتی انواع کالاها، قطعات خودرو نیز به صورت آنلاین در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد. اگر به فکر خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو پراید، لوازم جانبی و یدکی ماشین خارجی و یا… هستید، نیاز به داشتن اطلاعات کلی و اولیه ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

لوازم یدکی خودرو چیست؟

لوازم یدکی خودرو به قطعاتی اطلاق می‌شود که در زمان خراب شدن قطعه‌های اصلی خودرو، توسط تعمیرکار مجرب جایگزین قطعه اصلی می‌شود تا خودرو از هر مدلی که هست بتواند به عملکرد خود ادامه دهد؛ چرا که خودرو نیز همانند هر کالای دیگری بعد از گذشت مدتی نیاز به تعمیر و تعویض لوازم یدکی دارد. این تعویض لوازم یدکی خودرو ممکن است به دلیل خراب شدن، وقوع تصادف، ضربه، مشکل فنی و… به وجود آید؛ به طوری‌ که برخی از قطعات نیاز به تعویض و تعمیر خواهند داشت. لوازم یدکی باید مناسب نوع و مدل خودرو بوده و همچنین مخصوص شرکت خودروسازی اصلی یا زیر مجموعه‌های همان شرکت سازنده باشند. با توجه به فروش گسترده، نیاز بازار و اهمیت لوازم یدکی، قطعات جعلی و تقلبی نیز به وفور تولید شده و در بازار با قیمت پایین به فروش می‌رسند. به طور معمول استفاده از این لوازم یدکی‌ در بلند مدت کارکرد خوبی نداشته و حتی بر روی عملکرد سایر قطعات هم تاثیر منفی می‌گذارد.

قطعات پرکاربرد و معروف لوازم یدکی خودرو

زمانی که خودرو دچار مشکل فنی جدی و یا سطحی شده افراد به همراه خودرو به مکانیک مراجعه می‌کنند. مکانیک پس از بررسی و پیدا کردن عیب خودرو، نام قطعه یا قطعاتی از خودرو که باید تعویض شود، را با نام‌هایی همچون آلترناتور، پلوس، میل سوپاپ، کالیپر ترمز، یونیت کنترل سیستم ABS و… به کار می‌برد. در ادامه به معرفی برخی از قطعات مهم و لوازم یدکی خودرو که پرکاربرد هستند و هر فردی ممکن است نام آن را شنیده و یا با آن سر و کار داشته باشد، می‌پردازیم.

  • سیبک فرمان: این قطعه نوعی اتصال است که حرکات سیستم فرمان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اگر سیبک فرمان دچار اختلال عملکرد شود، در هنگام افتادن خودرو در دست انداز صدای بدی به گوش راننده و سرنشینان خودرو خواهد رسید.
  • کالیپر ترمز: کالیپر ترمز قطعه‌ بسیار مهم در سیستم ترمز خودرو است. کالیپر در زمان گرفتن ترمز لنت‌ ترمز را بر روی دیسک فشرده کرده و به این ترتیب موجب کاهش سرعت و توقف کامل خودرو می‌شود. بروز اشکال در کالیپر ترمز می‌تواند سبب سایش لنت‌ها گردد.
  • کلاچ: کلاچ در خودروهایی که دارای جعبه دنده‌ دستی هستند، وجود دارد. وظیفه‌ کلاچ انتقال گشتاور از پیشرانه به گیربکس است. با فشردن پدال کلاچ توسط راننده ارتباط پیشرانه با گیربکس قطع می‌شود. اگر کلاچ دچار مشکل عملکردی باشد، در صورت عدم تعویض، موجب آسیب دیدن قطعات داخلی جعبه دنده نیز خواهد شد.
  • دیسک ترمز: دیسک ترمز قطعه‌ بسیار مهم و حیاتی در سیستم ترمز خودرو است. دیسک همراه با چرخ‌های خودرو در حال گردش و چرخش است. در زمان ترمزگیری از طریق اصطکاک بین لنت و دیسک، خودرو متوقف خواهد شد.
  • واشر سرسیلندر: سرسیلندر قطعه‌ای است در موتور خودرو که مابین سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد. وظیفه آن ایجاد یک عایق کامل بین سیستم‌های مختلف روغن رسانی، آب و احتراق موتور می‌باشد. سوختن واشر سرسیلندر زمانی اتفاق خواهد افتاد که واشر دفورمه شود. این امر موجب از بین رفتن حالت عایق مابین سیستم‌های مختلف موتور خودرو خواهد شد.

سایر قطعات شامل سرسیلندر، میل سوپاپ، طبق، میل لنگ، کاسه نمد سر میل لنگ، قفل مرکزی، میل گاردان، واحد کنترل موتور، فلایول، واشر مانیفولد اگزوز، پمپ بنزین، درب باک، هیت سینک بخاری، حسگر اکسیژن، خنک کن روغن، شمع و… است.

پرمصرف‌ترین قطعات یدکی پراید

در میان خودروهای داخلی، بالاترین آمار تولید و فروش مربوط به خودروی پراید است که بیشتر اقشار جامعه از این خودرو استفاده می‌نمایند. همچنین قطعات پراید بالاترین آمار تعویض قطعه را به خود اختصاص داده‌اند. از جمله قطعات یدکی پراید که پرمصرف بوده و نیاز به تعویض پیدا می‌نمایند شامل لنت، صفحه کلاچ، دیسک صفحه، شمع، تسمه پروانه، تسمه تایم، روغن و… هستند که در بازار قطعات و لوازم یدکی پراید متقاضی زیادی دارند.

بازار بعضی از لوازم و قطعات یدکی خودروها نیز فصلی هستند و در ماه‌های مشخصی از سال برای این قطعات در بازار تقاضا به وجود می‌آید. در واقع این قطعات فروش و تقاضای دوره‌ای دارند. لوازمی مانند برف پاک کن، ضد یخ، زنجیرچرخ و قطعات کولر از جمله مواردی هستند که در برخی فصول متقاضی زیادی داشته و در تمام ایام سال بازار فروش ندارند.

قطعات یدکی ماشین خارجی

به طور معمول دارندگان خودروهای خارجی تا زمانی که قطعات خودرو دچار تصادف یا آسیب جدی نشده، اقدام به تعمیر و تعویض نمی‌کنند. افراد ترجیح می‌دهند که این قطعات را تعویض نکرده و از قطعات فابریک کارخانه که از ابتدای ساخت بر روی خودرو تعبیه شده است استفاده کنند. بعد از خرابی جدی و یا تصادف شدید افراد اقدام به تعویض قطعه می‌نمایند و بهتر است صاحبان خودرو، از مراکز فروش معتبر که قطعات خودروهای وارداتی اصل و اورجینال را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رسانند، تهیه نمایند. در کالای اصل و اورجینال، کد شناسایی و نام شرکت سازنده درج شده و دارای بسته بندی معتبر و خاص و اصولی است.

نکات مهم در خرید قطعات از مراکز پخش لوازم یدکی خودرو

در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین اقدام به عرضه و فروش لوازم یدکی خودرو نموده‌اند. خرید موفق و رضایتبخش از این فروشگاه‌های آنلاین، نیازمند این است که خریداران یک سری نکات را دانسته و مورد توجه قرار دهند:

  • تعویض یا مرجوع کردن قطعه: در زمان خرید هر کدام از قطعات لوازم یدکی و یا لوازم جانبی خودرو باید این اطمینان را کسب کرد که در صورت معیوب بودن یا پایین بودن کیفیت قطعه خریداری شده، تعویض کالای خریداری شده امکان‌پذیر باشد. بنابراین قبل از خرید باید شرایط و قوانین فروشگاه مورد نظر را به دقت مطالعه و بررسی نمود.
  • بررسی مجوزهای کسب و کار سایت: فروشگاه لوازم یدکی خودرو باید مجوزهای تأیید شده و معتبر داشته باشد؛ تا خرید مطمئن و امنی بدون نگرانی صورت گیرد.
  • بررسی نظرات و کامنت مشتریان قبلی: نظرات مثبت و منفی مشتریان هر فروشگاه آنلاین کمک می‌کند تا بهترین فروشگاه توسط خریدار برای خرید لوازم یدکی خودرو انتخاب شود.
  • روش پرداخت: در بیشتر موارد، هزینه قطعات خریداری شده را باید قبل از تحویل پرداخت. بعضی فروشگاه‌ها نیز امکان پرداخت هزینه را بعد از دریافت کالا، فراهم می‌کنند.
  • سرعت تحویل: هنگامی که مشتری در اسرع وقت به یک کالای خاص نیاز داشته باشد، باید به دنبال خرید از سایت فروشگاهی باشد که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن محصولات و قطعات را ارسال کند. این ویژگی را می‌توان به وسیله گزینه ارسال سریع و همچنین نظرات مشتریان قبلی بررسی نمود.
  • راهنمای خرید کالا برای خریدار: از ویژگی‌های خوب سایت‌های مطرح فروش لوازم یدکی خودرو این است که راهنمای مفیدی را برای چگونگی خرید به مشتریان عرضه کند، تا بدانند چگونه به بهترین شکل لوازم یدکی مورد نظر خودروی خود را سفارش داده و خریداری نمایند.
  • توجه به بسته بندی و کیفیت لوازم یدکی: یکی از راه‌های موثر در تشخیص کیفیت کالا و قطعات، کیفیت بسته بندی است. بسته بندی خوب و مناسب دارای هولوگرام است که نشانه‌ یک کالای با کیفیت و مرغوب می‌باشد. همچنین ظاهر قطعه خریداری شده و کیفیت ساخت محصول نیز راه بررسی کیفیت کالا بعد از خرید است. در صورتی کالاهای دریافت شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشند باید از آپشن مرجوعی کالا استفاده شود.

کلام آخر

سفر در جاده زمانی لذتبخش خواهد بود که رانندگی با خودروی ایمن و بدون مشکل فنی انجام شود. خودرو با قطعات فرسوده هر لحظه ممکن است دچار نقص فنی شود، بارها خاموش روشن شده و یا دچار نقص جدی و حتی از کار افتادگی ‌شود. بهترین خودروی دنیا هم که در دست باشد در نهایت نیاز به سرویس و تعویض قطعات دارد.

در بیشتر موارد عمر مفید قطعات به صورت طبیعی تمام شده و مستهلک می‌شوند. پروسه خرید و تعویض حضوری این قطعات از فروشگاه‌ها می‌تواند بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیر باشد. امروزه خریداران می‌توانند بدون اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی رفت و آمد به سهولت و آسانی از فروشگاه‌های اینترنتی خرید نمایند. یکی از این فروشگاه‌های معتبر در زمینه پخش لوازم یدکی خودرو تک یدک می‌باشد. در این فروشگاه لوازم یدکی قطعات کمیاب هم قابل استعلام و خریداری است و قطعات اورجینال باکیفیت و کارایی بالایی وجود دارد. سایت تک یدک متخصص فروش قطعات و لوازم یدکی پراید، قطعات یدکی ماشین خارجی و… بوده و با ایجاد خدمات گسترده‌ پس از فروش به توزیع و عرضه قطعات اصلی مبادرت دارد.

منبع : فروشگاه اینترنتی تک مرکز فروش لوازم یدکی خودرو takyadak.com

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا