مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

خودرو جدید رانا پلاس بطور قطع از مهرماه امسال به مشتریان تحویل داده خواهد شد + تغییرات

چندی پیش بود که شرکت ایران خودرو، اقدام به فروش محصول جدید رانا پلاس را برای موعد تحول مهرماه کرد. حال گویا پس از افتتاح رسمی خط تولید این خودرو در کارخانه جاده مخصوص، گویا امکانات رسمی و قابل تحویل به مشتریان نیز اعلام شده است. همچنین در رابطه با میزان و تیراژ تولید محصول رانا پلاس، سیدعلی قاضوی به عنوان مدیر پروژه خودرو رانا پلاس، با بیان اینکه طبق برنامه تولید، با ظرفیت تولید روزانه 50 دستگاه و سالانه 15 هزار دستگاه از این محصول تولید خواهد شد، بیان کرد که تا انتها سال نیز 13 هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.


مشخصات فنی

اما بهتر است بدانید که موتور ایکو رانا پلاس از نوع TU5 بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 است. موتور 1.6 لیتری راناپلاس با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 105 اسب بخار، قدرت و 142 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

رانا پلاس چه تغییراتی را در مقایسه با رانا داشته است؟

همچنین آقای قاضوی در رابطه با تغییرات خودرو رانا پلاس در مقایسه با مدل رانا ساده افزود که بیشترین تغییرات صورت گرفته در این خودرو مربوط به تزیینات داخلی است. پنل جلو داشبورد تغییر یافته و کنسول میانی خودرو نیز به صورت یکپارچه با طرح جدید ارایه خواهد شد. کلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب از نوع جدید بوده و کلید تنظیمات زاویه آینه‌ که بصورت برقی است، مجموعه دسته دنده و دسته راهنما و دسته برف پاک کن نیز با طرح جدید است.


جلو آمپر این خودرو نیز بصورت مشترک دیجیتالی و آنالوگ است که قابلیت افزودن لوگو انواع سیستم جدید مانند سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم تنظیم باد تایرها (TPMS) و سیستم فرمان برقی (ESP) و… را دارا است.
قاضوی با بیان اینکه سیستم کروزکنترل بر روی این خودرو نصب شده، تصریح کرد: غربیلک فرمان این خودرو هم دارای کلیدهای کنترل رادیو پخش و هم کروز کنترل است. همچنین برای جلوگیری از صدای بیشتر، در موتور عایق صداگیر نصب و موکت صندوق عقب دارای طرح جدید است. همچنین در خودرو رانا پلاس هم سیستم صوتی و هم بلندگوهای داخل خودرو تقویت شده و به آن تیوتر افزوده شده است.

مشخصات رانا پلاس اعلام شد + مقایسه با رانا LX
مدیر پروژه خودرو رانا پلاس با اشاره به اینکه آینه جانبی این خودرو، راهنمادار و هم رنگ بدنه است، اظهار کرد: قطعات تزییناتی بیرون خودرو، دستگیره‌ و زه جانبی هم‌رنگ بدنه و جلوپنجره طرح جدید است. طرح چراغ جلو نیز کاملا به روزرسانی شده و صندلی با روکش جدید اسپرت به همراه افزوده شدن قابلیت اتصال ایزوفیکس است.

مشخصات رانا پلاس اعلام شد + مقایسه با رانا LX همچنین با توجه به اخبار واصله در آینده نزدیک سیستم گیربکس شش دنده MT و AMT از سامانه فرمان برقی برخوردار خواهد بود و از موتور EC5 نیز در برنامه تولید این خودرو قرار خواهد گرفت که در پایان امسال با عنوان نسخه «سطح بالا» (High Level) عرضه خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا