مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

هایما S7 پلاس محصول جدید ایران خودرو؛ هایما ارزان می‌شود

به تازگی شایعاتی در فضا مجازی مطرح شده است که گویا تولید خودرو چینی هایما S7 توربوشارژ در کارخانه شرکت ایران خودرو خراسان، بطور کل متوقف شده و دیگر برند هایما از کشور ایران خارج شده است. اما باتوجه به اخبار واصله این شایعات دروغی بیش نبوده و این افت تولید دلایل دیگری را دنبال کرده است. همچنین بهتر است بدانید که بسیار برندهای مطرح خودرویی در کشور چین، اکنون قصد اجرای اقداماتی هستند تا به بازار ایران برگردند، پس رفتن شرکت هایما چین که در کشور خود، برندی متوسط بوده، مضحک بنظر رسیده است.

هایما اس7 - Haima S7همچنین بر این اساس، شرکت ایران خودرو، متنی را درباره نوع تولید خودروهای هایما منتشر کرده است که به شرح ذیل است:

“احتراما موارد زیر به منظور اطلاع رسانی به مشتریان محصول هایما اعلام می‌شود:

1- در حال حاضر خط تولید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان فعال است.

2- از ابتدا امسال تاکنون دو هزار و 491 دستگاه هایما تحویل مشتریان شده است. در حال حاضر اجرا تعهدات حدود هشت هزار دستگاه خودرو هایما در دو مدل S5 و S7 turbo در دستور کار قرار دارد.

3- مشکلات و موانع ایجاد شده در تامین قطعات این محصول به دلیل تحریم‌های بین المللی، سبب تولید با تاخیر شده است. در حال حاضر تاخیر در تعهدات این محصول از مرداد سال 98 تا خرداد 99 است که در حال حاضر صدور دعوتنامه برای موعد تحویل مرداد ماه سال 98 در حال انجام است.

4- درصورت تامین و تدارک قطعات، امسال 20 هزار دستگاه هایما S7 و S5 در شرکت ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

5- از سوی دیگر، با توجه به نیاز مشتریان به خودرو، طرح تبدیل این خودرو با محصولات دیگر ایران خودرو در دستور کار قرار دارد تا در صورتی تمایل مشتریان، آنهایی که مایل به تبدیل بودند نسبت به آن اقدام کنند. این طرح نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است، در صورت اقدام نکردن مشتریان برای تبدیل، خودرو ثبت نامی هرچند با تاخیر، قابل تحویل خواهد بود.

6- قیمت محصولات براساس قیمت زمان تحویل محاسبه می‌شود و در صورت تبدیل نیز قیمت محصولات جایگزین براساس قیمت موعد تحویل محاسبه خواهد شد.”

اما اصل ماجرا…

اما ما اخباری را از منابع موثق دریافت کردیم مبنی بر اینکه، شرکت ایران خودرو سفارش جدیدی را برای تولید خودرو هایما S7 انجام داده است. البته این سفارش قطعات، برای نسخه جدید هایما بوده که باتوجه به تصمیم شرکت ایران خودرو، قرار است تا نسخه فیس لیفت S7 به بازار و مشتریان عرضه شود.

اما اواسط سال 98 بود که اخباری مبنی بر عرضه هایما S7 با پسوند پلاس بودیم که با اضافه شدن این پسوند، گویا چندین امکانات و ویژگی این خودرو نیز تغییر کرده ولی ظاهر کلی خودرو همان قبلی بوده است. ولی همچنین باتوجه به شایعات مطرح شده، گویا این پروژه لغو شده و شرکت ایران خودرو قرار است تا نسخه فیس لیفت را در کارخانه ایران خودرو خراسان به مرحله مونتاژ برساند. همچنین این توقف تولید در زمان کوتاه برای تغییر و کالیبراسیون خط تولید نسخه جدید هایما S7 بوده که قرار است تا بزودی و احتمالا تا دوماه آینده، نسخه جدید این خودرو وارد خط تولید شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا