مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

دردسر برای مشتریان سایپا تمامی ندارد؛ عدم تحویل خودرو در زمان مقرر و نبود پاسخگویی!

بدعهدی در صنعت خودروسازی ایران تبدیل به یک ماجرای همیشگی شده و گویا اگر این داستان ادامه پیدا نکند، خودروسازان نمیتوانند روز خود را به شب برسانند. به تازگی و بخصوص خودروسازان دولتی پس از بهانه تحریم، اکنون ترخیص نشدن قطعات از طرف گمرک را تبدیل به یک بهانه جدید در عدم تحویل خودرو در زمان مقرر کردند. طبیعی است که این انتقاد را هم میتوان به شرکت خودروساز کرد و هم به مسئولان گمرکات کشور که چرا قطعات را ترخیص نکردید.

البته مسئله عدم ترخیص قطعات نیز برای خودروسازان، داستان جدیدی نبوده و از قبل باتوجه به سخنان خودروسازان، این روند همچنان ادامه داشته است. اگر خودروسازان داخلی کشور، روند ترخیص قطعه از گمرک را می‌دانند، پس چرا موعد تحویل خودرو فروخته شده را زمانی تعیین کردند که در حال حاضر نتوانستند خودرو را به مشتریان منتظر تحویل دهند.

جدای از این، مسئله دیگر عدم پاسخگویی شفاف و مناسب نسبت به مشتریان است.

خط تولید رباتیک سایپا راه‌اندازی شدیکی از دهها مورد شکایتی که روزانه به دست ما می‌رسد در همین خصوص است.

چندی پیش  یکی از مشتریان شرکت سایپا، اقدام به ثبت نام خودرو ساینا پلاس در تاریخ بهمن سال 98 کرده که در آن زمان سایپا، قول تحویل خودرو مذکور را حداکثر تا پایان تیرماه 99 می‌دهد. بر اساس اظهارات این مشتری، با وجود اینکه وی هرماه با گروه دیگری در یک زمان خودرو را پیش خرید کردند، اما به علت نامعلوم شرکت سایپا دعوتنامه برخی افراد را با تاخیر ارسال کرده که این موضوع باعث شد تا حدود 20 میلیون تومان در قیمت تمام شده خودرو نسبت به برخی دیگر تفاوت وجود داشته باشد.

مشتری مذکور اطلاعیه جدید سایپا را قبول و مبلغ خواسته شده را نیز واریز کرده است؛ با این اوصاف شرکت سایپا خودرو ساینا پلاس خریداری شده توسط این فرد را هنوز پس از چندین ماه تاخیر تحویل نداده است.

در ادامه شکایت این مشتری آمده است که باتوجه به اینکه من یک راننده قراردادی هستم و در هنگام شروع کار، قبول کردم تا با خودرو شخصی خود بعضی امور کاری را انجام دهم، چند هفته پیش از موعد تحویل خودرو خریداری شده، خودرو قبلی خودم را فروختم. تاخیر در تحویل خودرو باعث شد تا باتوجه به بهانه مدیران شرکت، من از کار برکنار شوم.

همچنین مشتری ساینا آپشنال در ادامه بیان کرد که چندین مرتبه با شماره تماس شرکت سایپا تماس گرفتم، اما کسی پاسخگو نبوده و گاهی اوقات نیز که تماس برقرار شده است، به بهانه ضبط شدن تماس، از ارائه دادن برخی اطلاعات خودداری کردند. همچنین به شرکت سایپا نیز چندین بار از طریق سایت این شرکت اقدام به ارسال پیام کرده که در هیچ مواردی این شرکت پاسخگو نبوده است.

امید است که سایپا حداقل در کنار وجود تاخیر زیاد در تحویل خودروهای ثبت نامی، واحد پاسخگویی فعالی داشته تا حداقل بتوانند با پاسخ دهی منطقی و دعوت به آرامش، در کنار سوء مدیریت و بی برنامگی موجود در تحویل خودروهای ثبت نامی، کمی از درد و غصه مردم را کاهش دهند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. درشو گل بگیرین تا خیر و برکت برگرده ، گرچه صبری که خداوند به مردم داده حدی داره

  2. فروش فوق العاده های خرداد رو ندادن !! اونوقت دوباره فروش فوق العاده گذاشتند! چرا تحویل نمیدین خب 🙁

  3. ساینا آپشنال نوشتم برج پنج تکمیل وجه کردم
    چه خاکی به سر باید کرد جز اینکه خودتو باچهار
    لیتر بنزین آتیش بزنی ..بلکن جواب بقیرو بدن

  4. تیبا پلاس ثبت نام کردیم تحویل مرداد۹۹ بوده تا الان هیچ پاسخگو نیست سایپا

  5. سلام من پس از یکسال ثبت نام ساینا آپشنال . درحالی که در زمان ثبت نام ساینا در بازار تهران قیمت ۶۵الی۶۹میلیون در سایت دیوار داشت ؟امروز حواله سایناex ساده برام آمده ۹۳میلیون این مسیولین خاین وکذاب اسب به ملت بیچاره ایران می‌فروشند؟وزمان تحویل با همان قیمت خر تحویل می‌دهند و باوقاهت تمام از خریداران محترم امضا جهت رضایت وعدم پیگیری در محاکم دادگستری را می‌گیرند؟ننگ برشما انشالله این پولها هزینه دوا و دکتر عزیزانتان شود.علی برکت الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا