مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نسخه فیس لیفت چری آریزو6 مخفیانه به نمایندگان چری معرفی شد

با تغییر سبک طراحی شرکت چری، از چندی پیش محصولات این شرکت در حال تغییر طراحی و تبدیل شدن آنان به نسخه جدید است. در جدیدترین نمونه، خودرو آریزو6 که در بازار کشور چین با نام آریزو GX شناخته شده است، اکنون دست خوش طراحی جدید شده و بزودی نیز بطور رسمی رونمایی خواهد شد.

آنطور که برخی رسانه های چینی بیان کردند، نسخه فیس لیفت چری آریزو6 در دو نسخه که طراحی متفاوتی در نما جلو دارند، معرفی خواهند شد. اما تنها فقط نوع اول این خودرو به مرحله نهایی رسیده و هنوز مشخص نیست که نوع دوم نیز کی رونمایی شود.

نمونه نهایی نشده

اما از آنجایی که نمونه نهایی نسخه فیس لیفت آریزو6 به نمایندگان شرکت چری در چین نیز معرفی شده است، از آن جهت به نمونه نهایی خواهیم پرداخت.

این خودرو هنوز بطور رسمی معرفی نشده، اما تصاویر منتشر شده از آن بخوبی طراحی ظاهری آن را بدون هیچگونه پوشش استتاری نشان داده است. در تصاویر جدیدی که از خودروی چری آریزو6 جدید منتشر شده است میتوان شاهد تغییرات به مراتب زیادی نظیر تبدیل شدن سپر خودرو به حالت استاندارد و سبک طراحی جدید، در قسمت جلو باشیم که مهمترین بخش این طراحی، سپر و جلوپنجره آن است.

با تغییر جلوپنجره، مجموعه سپر آن هم به کلی تغییر کرده و برای جذاب شدن نمای ظاهری خودرو، شاهد نصب چراغ روز جدید که با حاشیه کرومی محبوس شده است، هستیم. شایان ذکر است که باتوجه به نصب و قرارگیری جلوپنجره بزرگ، آریزو6 نسبت به قبل پرابهت بنظر رسیده و میتوان گفت که نسخه فیس لیفت آریزو6 از یک سدان اسپرت به یک سدان نیمه لوکس تبدیل شده است.

علاوه بر قسمت جلو، طراحی قسمت عقب زیباتر شده و قاب مشکی رنگی که دو چراغ اصلی عقب خودرو را به هم متصل کرده، یکی از تغییرات بزرگ این خودرو است. دو چراغ عقب با یک طراحی کاملا جدید حالتی یکپارچه شده و به یکدیگر متصل شدند. همچنین شرکت چری با حذف کروم بخش دیفیوزر که در نسخه قبلی این خودرو نصب شده بود، توانسته تا آریزو6 را به خودروها و محصولات ساخته شده در کشور کره مشابه کند.

بهتر است بدانید که طول این خودرو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون این خودرو دارای طول 4.68 متری، عرض 1.82 متری، ارتفاع 1.49 متری و فاصله بین دو محور 2.67 متری است.

اما به بخش فنی این خودرو رسیده و متوجه ارتقا نسخه جدید آریزو6 شدیم. بطوریکه اکنون این خودرو دارای موتور 1.6 لیتری توربوشارژ است که از نوع GDI بوده و با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

البته موتور 1.5 لیتری توربوشارژ هم بر روی برخی مدلهای این خودرو نصب خواهد شد که به مراتب قدرت موتوری کمتری نسبت به موتور قبلی دارد. این موتور قادر است تا با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، قدرتی معادل 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند.اما در بخش آپشن و امکانات نیز این خودرو دچار برخی تغییرات شده است. بطوریکه دیگر خبری از مانیتور کوچک در آمپر خودرو نیست و اکنون آمپر خودرو به حالت تمام LCD تبدیل شده است. همچنین مانیتور اصلی آریزو6 نیز بزرگتر شده و به نقل از برخی رسانه های چینی، گویا بخش تاچ مانیتور نیز بهبودهایی داشته است.

همچنین میتوان دید که طراحی جزئیات داشبورد نیز با حفظ الگوی قبلی، تفاوت هایی داشته است. این تفاوت باعث تشابه به محصولات برند آئودی نیز شده است.

در این بین، جایگزینی طرح دسته دنده خودرو به نوع جدید که موس مانند است، عامل دیگر تفاوت این نسخه نسبت به نمونه قبلی است.

کروزکنترل هوشمند، اتوپارک، شارژر وایرلس، فرمان D-CUT و… جدیدترین امکانات این خودرو است که بر روی آریزو6 2021 نصب خواهد شد.

اما بطور کلی امکانات این خودرو به شرح ذیل است:

  • سانروف
  • شارژر وایرلس
  • اتوپارک
  • کروزکنترل هوشمند
  • دوربین 360 درجه
  • سامانه ورود و خروج به خودرو بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
  • ترمز دستی برقی و اتوهولد
  • سنسورهای هشدار موانع در جلو و عقب خودرو
  • سامانه کنترل پایداری
  • دارای رادارهای نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان
  • شش ایربگ ایمنی در 12 نقطه
  • و…

با افزایش رشد و توسعه برندهای چینی، هرروزه شاهد ارتقا محصولات تولیدی توسط برندهای مذکور هستیم؛ برای مثال، دیگر نمیتوان دید که یک خودرو چینی از یک برند معتبر، دوسال بطور پیاپی و با یک حالت عرضه شود. چری نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروز شاهد هستیم که آریزو6 تنها با کمتر از یک و نیم سال عرضه، اکنون قرار است تا با نسخه جدید، به رقابت با خودروهای دیگر، بپردازد.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خودرو سازی ما خیلی شبیه چینیهاست فقط تنهادتفاوتش اینه که ما طراحی میکنیم ولی اونا میسازن همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا