مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

سوئست DX3 بزودی وارد بازار خواهد شد + معرفی و قیمت

اواسط سال پیش بود که تصاویری از خودروهای در حال تست که برای شرکت سوئست بود، در فضای مجازی منتشر شد. همان موقع بود که حدس و گمان هایی در رابطه با عرضه این محصولات توسط برخی خودروسازان خصوصی مطرح شد. اما اکنون با تحقیق و بررسی خبرنگار پایگاه خبری چرخان، معلوم شده است که فعلا خودرو DX3 از برند سوئست در مرحله اول توسط دیارخودرو مونتاژ خواهد شد.

 حال که معلوم شده است که شرکت دیارخودرو این محصول را وارد بازار ایران خواهد کرد، بهتر است بدانید که باز هم مانند قبل که این شرکت محصولات بایک را بدون تبلیغات چشمگیر وارد بازار ایران کرد، قصد دارد تا DX3 را نیز اینگونه بفروش برساند. همچنین گویا قیمت این خودرو در رده 550 الی 600 میلیون تومان خواهد بود. البته براساس شایعات، DX3 از آذرماه امسال بطور رسمی وارد بازار شده و به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

معرفی

شرکت سوئست نام یک برند چینی است که از سال ۱۹۹۵میلادی تأسیس و در سالهای گذشته با یکی از محصولات بی‌کیفیت خود به اسم ون دلیکا، وارد خیابان‌های کشورمان شد. چندی پیش تصاویری از محصولات این برند درحال پشت سرگذاشتن برخی تست‌های تطبیقی در ایران، منتشر شد. این محصولات شامل یک سدان به نام A5 و دو کراس اوور که DX3 و DX7 نام داشتند میشد. البته براساس اخبار واصله گویا فعلا فقط خودرو DX3 وارد خواهد شد و محصولات دیگر نیز سال آینده برادر کوچک خود را همراهی خواهند کرد.

 

اما باتوجه به ورود خودرو DX3 به کشور، به این خودرو خواهیم پرداخت. برای بار نخست، DX3 در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پکن این مدل رونمایی شد. همان موقع بود که به موازات آن برخی رسانه ایرانی نیز به این موضوع پرداختند.

تاکنون این خودرو با دو پیشرانه در بازارهای جهانی عرضه شده است. اولی موتور ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار، قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر، گشتاور را دارد. اما دومی که محتمل ترین گزینه برای عرضه به بازار ایران است، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بوده که با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار، قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

اما امکانات قطعی این خودرو که به احتمال زیاد در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • تهویه اتوماتیک به همراه نمایشگر دیجیتالی
  • کروزکنترل
  • سنسورهای هشداردهنده مونع در عقب خودررو
  • سنسور نور و باران
  • چراغ روز
  • دوربین 360 درجه
  • سانروف
  • مانیتور 7 اینچی به همراه نویگیشن
  • و…

اما با جستجو در اینترنت، می‌توان فهمید که سوئست DX3 در بازارهای هدف قیمتی در بازه ۹ تا ۱۵ هزار دلاری را دارد. باتوجه به اینکه ابعاد این خودرو در رده محصولاتی چون MVM X22، جک S3 و… است، پس رقبای اصلی DX3 در ایران، این محصولات هستند. البته چون این خودرو قرار است تا با موتور 1/5 لیتری توربوشارژ وارد شود، قطعا گرانتر از رقبای خود خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا