مکمل بنزین
خبرداخلی

سرمایه‌گذاری رسمی پژو در ایران

2026723

سایت اینترنتی چلنج در گفتگوی خود با کریستف کمار مدیر منطقه‌ای آفریقا، و آسیای غربی پژو خبر از سرمایه‌گذاری رسمی پژو با احداث کارخانه مشترک در ایران خبر داد. بر همین اساس کمار اعلام کرد: در تابستان ۲۰۱۶ با راه‌اندازی شرکت ایرانی فرانسوی مشترک بین دو کشور گام بزرگی در ارائه محصولات پژو در بازار ایران و منطقه برخواهیم داشت. وی همچنین افزود: در دوران تحریم‌ها و اکنون که زمان پساتحریم است ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند از این رو بعد از مذاکرات بلند مدت توانستیم نظر رئیس جمهوری ایران را برای همکاری مشترک جلب کنیم.

لازم به ذکر است که با شدت گرفتن تحریم‌های جهانی علیه ایران، پژو که نقش پررنگی در صنعت خودروسازی و قطعات ایران داشت در حدود ۴ سال پیش بطور کامل از بازار ایران فاصله گرفت و با برطرف شدن تحریم‌ها مدتی است ارائه قطعات خود به ایران را مجدد آغاز کرده است. حال باید ببینیم با راه اندازی شرکت مشترک که سهم هر طرف از این شرکت ۵۰ درصد خواهد بود آینده حضور این خودروساز فرانسوی در ایران چگونه خواهد شد.

امید بر این است که با حضور خودروسازان خارجی، صنعت خودروسازی ایران از حالت انحصاری خارج شده و کیفیت محصولات کمی بالاتر رود.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا