مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌هاخبر

تا 800 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟

در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه 800 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی کمی آسان‌تر از ماه‌های گذشته شده است و با نزولی شدن قیمت خودروها و ثبات قیمت خودرو در بازار می‌توان نسبتاً گزینه‌های جذابی را خریداری کرد البته این بار در بازار و نه به قیمت درب کارخانه.

این روزها بازار خودروی ما در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا در ماه‌های گذشته هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری در بازار و حتی کارخانه‌های خودروسازی وجود نداشت و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای افزایش می‌یافت که علت آن‌هم عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و قانون منع واردات، تحریم خودرویی و نبود هیچ نظارت سازمان و ارگان دارای صلاحیت بر قیمت تمام‌شده خودروسازها بود.

اما در روزهای ابتدایی آذرماه باید بگوییم که اوضاع به‌مراتب از ماه‌های گذشته بهتر است و حداقل در این بازه قیمتی مجبور به خرید خودروهای رده پایین چینی نیستیم. اما همان‌طور که در بالا گفته شد همه این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا امروز ما با بودجه 800  میلیونی، انتخاب صفر خوب جز چند مورد را نداشته باشیم. در سال‌های نه‌چندان دور (دو یا سه سال پیش) با 800 میلیون تومان می‌توانستیم بی ام و سری 7، بنز E300، ولوو XC90 و… سوار بشویم اما امروز به لطف مسئولین و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این رنج قیمتی، انتخابی جز خودروهای کره و چینی نسبتاً باکیفیت را نداریم که جای شکر دارد.

برویم تا در ادامه به گزینه‌های انتخابی با بودجه 800 میلیون تومانی بپردازیم اما قبل از آن اگر تصمیم به انتخاب خودرو در رنج قیمت‌های زیر رادارید می‌توانید از مقاله نگارش  شده  که به شرح زیر هستند را استفاده کنید:

 

1- هیوندای النترا 2015

هیوندای النترا یک سدان متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1990 معرفی شد و تاکنون 8 نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. هیوندای النترا یک زمانی در ایران بانام هیوندای آوانته که نسل سوم این خودرو بود، در خط تولید خودروسازان راین تولید می‌شد. النترا از اواخر سال 2013 توسط آسان موتور وارد بازار ایران شد و از همان ابتدا، علیرغم مشخصات فنی ضعیف نسبت به رقبا توانست فروش خوبی را تجربه کند و علت آن ظاهر بسیار جذاب و پر از اغراق آن بود.

درون سینه هیوندای النترا یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد که قادر است 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک است. اما نکته بسیار مهم این است که قطعات این خودرو در بازار به‌راحتی یافت می‌شود اما قیمت نسبتاً بالایی  دارند.  در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2015 با کارکردهای بسیارکم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و قیمت خودروهای موجود در بازار خرید بسیار منطقی و خوبی محسوب می‌شود.

2- کیا سراتو 2015

کیا سراتو از سال 2003 میلادی به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور به سبد محصولات کمپانی کیا موتورز اضافه شد. کیا سراتو که بانام‌های دیگری همچون کیا فورته نیز شناخته می‌شود، هم‌اکنون در قالب نسل ششم به حضور خود در بازارهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. اما در این مقاله مشاوره خرید منظور ما اتاق سوم یعنی سراتو با کد YD است که از سال 2013 تا 2016 روی خط تولید کیا بود و از 2016 با تغییرات کوچک در ناحیه چراغ‌ها و سپرها فیس لیفت و با کد جدید YDM روانه بازار شد. کیا سراتو 2018 آخرین‌مدل سراتو نسل سوم (YD) به شمار می‌رود که به‌صورت وارداتی، توسط شرکت اطلس خودرو به بازار کشورمان نیز راه‌یافته است.

در بخش فنی در زیر کاپوت کیا سراتو، موتور 2 لیتری و 16 سوپاپ قرار دارد که به‌طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و می‌تواند 159 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو  این خودرو بر عهده جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است که عملکرد بسیار عالی دارد. اما نکته بسیار مهم این است که قطعات این خودرو هم در بازار به‌راحتی یافت می‌شود اما قیمت نسبتاً بالایی دارند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2015 با کارکردهای نسبتاً کم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و قیمت خودروهای موجود در بازار خرید بسیار منطقی و خوبی محسوب می‌شود.

3- هیوندای ولستر 2015

هیوندای ولستر یک خودرو هاچبک کره‌ای است که در سال 2011 معرفی و تولید نسل اول آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. به‌طورکلی ولستر خودروی کاملاً جدیدی محسوب می‌شد و تاریخچه تولیدی طولانی ندارد؛ اما به علت طراحی خیلی خوبی که داشت بین جوانان محبوب شد. این خودرو 3 در داشت و نکته طلایی طراحی آن برای مانورهای تبلیغاتی محسوب می‌شد، بنابر این خیلی سریع مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و توانست فروش خوبی را تجربه کند. اما هیوندای ولستر در سال 2014 توسط آسان موتور نماینده رسمی هیوندای در ایران وارد بازار کشورمان شد و عرضه آن تا سال 2016 هم ادامه پیدا کرد که اما به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممنوعیت واردات خودرو ما از داشتن نسل جدید این خودرو محروم شدیم.

در زیر کاپوت هیوندای ولستر پیشرانه‌ای 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر قرار دارد.ین پیشرانه می‌تواند 128 اسب بخار قدرت و 1575 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک از نوع دوبل کلاچ به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند که باید بگوییم با توجه به ذات اسپرت و جوان پسند بودن این خودرو مقداری این اعداد کم هستند. قطعات این خودرو هم در بازار به راحتی گزینه های بالا یافت نمی‌شود و شاید در این زمینه با مشکل رو به رو شوید و البته این قطعات قیمت نسبتاً بالایی هم دارند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2015 با کارکردهای نسبتا کم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو همانند گزینه های کره ای بالا خرید منطقی محسوب میشود البته به شرط آن که جوان باشید.

4-چری تیگو 7

چری تیگو 7 یکی از شاخص‌ترین محصولات کمپانی چری در ایران است و به‌عنوان پرچم‌دار شاسی بلندهای این کمپانی چینی در ایران شناخته می‌شود. البته چری به‌تازگی یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر به نام تیگو 8 هم معرفی کرده که جایگاه پرچم‌داری را از تیگو 7 خواهد گرفت اما هنوز وارد بازار کشورمان نشده است. تیگو 7 طراحی خارجی فریبنده‌ای دارد و در نگاه اول هرگز حس نگاه کردن به یک خودرو چینی را نخواهید داشت. اما طراحی درون کابین تیگو 7، همانند بدنه‌اش طراحی مدرنی دارد. یکی از مهم‌ترین نکات داخل کابین تیگو 7 جدید، بهبود کیفیت متریال کابین است به‌صورتی که برای ساخت کنسول جلو از فوم نرم استفاده‌شده و بیشتر قسمت‌های کابین با چرم مصنوعی قهوه‌ای تیره روکش شده است؛ همچنین طرح دوخت صندلی‌ها و رودری ها در نسخه جدید عوض‌شده و از قبل جذاب‌تر شده است. در این خودرو آپشن های بسیاری استفاده‌شده است که جذاب‌ترین آن سقف پانوراما این خودرو است که در این رنج قیمتی هیچ خودرویی را پیدا نمی‌کنیم که این آپشن را داشته باشد.

در بخش قوای محرکه، در زیر کاپوت تیگو 7 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی، مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر، قرارگرفته است که 1498 سی سی حجم دارد. این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه، 145 اسب بخار و گشتاور آن در دور موتور میانگین 2500 دور در دقیقه، 210 نیوتن متر است که تمام این قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دوکلاجه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مورد فراوانی قطعات این خودرو هم باید بگوییم که قطعات این خودرو در بازار به‌راحتی گزینه‌های بالا یافت نمی‌شود و شاید در این زمینه با مشکل روبه‌رو شوید و البته این قطعات قیمت نسبتاً بالایی هم دارند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 98 با کارکردهای بسیارکم در حد صفر را خریداری کنید. البته می‌توانید نسخه صفر کیلومتر این خودرو را در بازار آزاد با مدل 99 باقیمت 880 میلیون خریداری بکنید (100 میلیون زیر قیمت کارخانه  با تحویل فوری) که با توجه به مشخصاتی که به شما می‌دهد بسیار ارزنده است.

سخن پایانی

تا ماه پیش در این بازه قیمتی شما می‌توانستید تنها گزینه‌هایی چینی مثل جک S5 و هایما S7 توربو را خریداری کنید اما با توجه کاهش قیمت خودروها در هفته‌های گذشته شما می‌توانید در این بازه قیمتی خودروهایی مثلآریزو 6 توربو، کیاسراتو آپشنال، پژو 2008 را در نسخه‌های بسیارکم کارکرد را خریداری کرد؛ اما در این گزارش سعی داشتیم شمارا با خودروهای که تابه‌حال به شما عزیزان پیشنهاد خرید نداده‌ایم، آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را نسبت به بودجه خود داشته باشید.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا