مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند کوپه اینفینیتی QX55 رونمایی شد

اینفینیتی برای رونق بخشیدن به خانواده کراس‌اوورهای خود اقدام به معرفی مدل جدید QX55 کرده است. این خودرو با ظاهر کوپه مانند خود، مدل FX سال 2003 را تداعی می‌کند. البته این کراس‌اوور جدید بر اساس مدل QX50 ساخته شده و در ظاهر شباهت‌های زیادی با آن دارد ولی بااین‌حال ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل جلوپنجره بزرگ با الگوی داخلی الهام گرفته از اوریگامی و چراغ‌های عقب شیک با طرحی موسوم به کلیدهای پیانوی دیجیتالی در آن به چشم می‌خورد.

رئیس اینفینیتی «پیمان کارگر» در مورد این خودرو می‌گوید:

ما تقریباً 20 سال پیش صحنه را با FX آماده کردیم و حالا مدل کاملاً جدید QX55 ما را به روح برندمان نزدیک می‌کند و ما را به جلو سوق می‌دهد

داخل QX55 تا حد زیادی با QX50 مشترک بوده و مثل آن به سیستم دو نمایشگری اینفینیتی مجهز است که بالایی هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و پایینی هفت اینچی برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو است. این سیستم از اپل کارپلی بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و برای شارژ گوشی‌های تلفن همراه به سه پورت USB تایپ A و یک تایپ C مجهز است. صندلی‌های عقب QX55 به‌صورت کشویی تا 152 میلی‌متر به عقب یا جلو کشیده می‌شوند تا فضای بار یا فضای پای سرنشینان عقب افزایش یابد. به لطف این ویژگی، حداکثر تا 760 لیتر فضای بار در صندوق‌عقب خودرو فراهم می‌شود.

اینفینیتی QX55 در سه تیپ مختلف به نام‌های لوکس، اسنشال و سنسوری ارائه می‌شود که همگی به‌صورت استاندارد به تجهیزاتی مثل چراغ‌های جلوی LED، درب صندوق برقی، سانروف برقی کشویی و گرم‌کن صندلی‌های جلو مجهز هستند. در تیپ سنسوری اما سیستم صوتی Bose با 16 بلندگو، نمایشگر سربالا و تریم چوبی هم به این موارد اضافه می‌شود.

کراس‌اوور کوپه اینفینیتی مثل QX50 صرفاً با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با ضریب تراکم متغیر عرضه می‌شود که 270 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک خودرو در رانندگی عادی کل نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما در مواقع خاص مثل لغزندگی می‌تواند تا 50 درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. فروش اینفینیتی QX55 در بهار آینده در آمریکای شمالی آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا