مکمل بنزین
خبرشرایط فروش

فروش نقدی و اقساطی فوتون تونلند آغاز شد (آذر ماه 99)

شرکت ایران‌خودرو دیزل که در ماه گذشته افزایش قیمت شدیدی را برای نسخه‌های دیزلی و بنزینی فوتون تونلند رقم زد، حال فروش نقدی و اقساطی این پیکاپ مونتاژی و دو دیفرانسیل چینی را آغاز کرده است. با توجه به شرایط فروش اعلام‌شده خودروهای ثبت نامی از اسفند 1399 تا نهایت اردیبهشت 1400 به‌دست خریداران خواهند رسید. همچنین این امکان فراهم است تا فوتون تونلند S دیزلی و فوتون تونلند بنزینی به‌صورت اقساطی به مشتریان واگذار شود.

اما نکته بسیار مهم در این بخشنامه این است که ایران‌خودرو دیزل هیچ سود مشارکت و سود انصرافی را برای ثبت‌نام کنندگان در نظر نگرفته و تنها سود تأخیر 16 درصد سالانه را در قراردادهای خود ذکر می‌کند.

خودرو قیمت شهریور 99 (تومان) قیمت جدید (تومان)
فوتون تونلند بنزینی 630.000.000 787.000.000
فوتون تونلند S دیزلی 660.000.000 837.000.000

نگاهی کوتاه به فوتون تولند:

پیکاپ تونلند یک تراک یا وانت چینی است که تولید و عرضه آن در ایران بر عهده ایران‌خودرو است. این خودرو محصولی از یک شرکت چینی به نام فوتون است که خودروساز نسبتاً رده‌بالا چینی نیز محسوب می‌شود. اما این وانت چینی با دو موتور توربودیزل و بنزینی عرضه می‌شود که به همین دلیل می‌تواند طیف وسیع‌تری از خریداران را پوشش دهد. مدل بنزینی تونلند دارای یک موتور 2.4 لیتری است که قابلیت تولید حداکثر 135 اسب بخار توان و 200 نیوتن گشتاور را دارد که تمام نیروی موتور توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چهارچرخ این وانت منتقل می‌شود (4WD). شتاب 0-100 این خودرو 16 ثانیه بوده و قابلیت حمل باز تا 1100 کیلوگرم را دارد.

اما بررسی نکات بسیار مهم و اخطار به این تیپ از خودروسازها

اما نکته بسیار مهم پیرامون این قضیه این است که چرا وقتی قیمت خودروها و ارز در بازار رو به کاهش است خودروسازها در بحبوحه کاهش قیمت‌ها، شرایط فروش با افزایش قیمت سرسام‌آور را اعلام می‌کنند و مانع از ریزش قیمت خودروها در بازار آزاد می‌شوند؟ چه طور می‌شود درزمانی که باید بازار کنترل شود و جلوی افزایش قیمت محصولات گرفته شود خودروسازها هیچ خودرو و شرایط فروش جدیدی را بر اساس قیمت های جدید اعلام نمی‌کنند و زمانی که قیمت‌ها به‌طور فجیع و افسارگسیخته‌ای در بازار آزاد افزایش پیدا کرد با اعلام شرایط فروش جدید همراه با افزایش قیمت شدید مانع ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شوند؟

امیدواریم مسئولین مربوطه به این مبحث ورود کنند که چه طور ممکن است خودروسازانی که بازار را به‌طور انحصاری در اختیاردارند، در زمان کاهش قیمت‌ها با اعلام شرایط فروش با افزایش قیمت مانع ریزش قیمت خودروها در بازار می‌شوند و جای تعجب دارد همین خودروسازها در زمانی که بازار در حالت آرام خود به سر می‌برد هیچ خودرویی برای فروش ندارند. این موضوع برهیچ کسی پوشیده نیست و امیدواریم مسئولین مربوطه به جای حمایت و دفاع از این دسته از خودروسازها و تکذیب خبرها با جدییت با این موضوع برخورد کنند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا