Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

طرح جدید واردات خودرو با چه شرایطی آغاز خواهد شد؟

چند سالی است که به دلیل برخی مسائل از جمله نرخ ارز و… دولت دوازدهم شرایط ورود خودرو به کشور را ممنوع کرده است. این عمل که خود باعث کمبود تزریق خودرو به بازار شد، یکی از عوامل گرانی خودرو شده است. همچنین از سال 97 که بطور مستمر سایت ثبت سفارش بسته مانده و به موازات آن گمرک نیز اجازه ترخیص خودرو را نمیداد، در این مدت اخبار ضد و نقیضی از آغاز واردات خودرو به گوش رسیده بود.

اما، اکنون گویا یک طرحی در مجلس شورای اسلامی درحال طی برخی مراحل است که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برخی جزئیات این طرح را بیان کردند.

خودروهای خارجیحجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: کلیات طرح مذکور که مهمترین محور آن عرضه خودرو در بورس است در جلسات اخیر کمیسیون صنایع به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی صنعت خودرو به نوعی واردات خودرو نیز مجاز دانسته شده است، در تشریح شرایط واردات آن گفت: طبق این طرح افراد و خودروسازانی می‌توانند خودرو وارد کنند که خودرو صادر کردند، معادل آن می‌توانند خودرو وارد کنند. همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعاتی را صادر کنند می‌توانند معادل آن خودرو به کشور وارد کنند.

 

تولید خودرو نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو رنگ خودروها خودروی سواری تولید خودروفیروزی در همین راستا، ادامه داد: افراد حقیقی غیردولتی که نفت را خریداری و آن را صادر و به فروش برسانند می‌توانند از محل ارز آن، خودرو به کشور وارد کنند و همچنین اشخاصی که ارز در بیرون از کشور دارند که تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند، می‌توانند از محل آن خودرو به کشور وارد کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورا اسلامی در تشریح بخش دیگری از طرح ساماندهی صنعت خودرو، بیان داشت: بر اساس طرح مذکور خودروهای هیبریدی و همچنین خودروهایی با مصرف سوخت‌های دوگانه نیز از عرضه در بورس معاف هستند و در واقع با این اقدام خودروسازها تشویق می‌شوند که به سمت تولید خودروهایی با این شرایط بروند که در این طرح برای تشویق آن‌ها تسهیلات ارزان قیمتی برای بخش تحقیق و توسعه در اختیار آن‌ها برای داخلی‌سازی و کیفی‌سازی، قرار خواهد گرفت.

حال باید دید که واقعا این طرح به سرانجام خواهد رسید و یا دوباره اشکالات و مسائلی جلوی تصویب این طرح را خواهند گرفت؟! البته برخی افراد همچنان به اصل این موضوع که اشخاص یا شرکتهایی میتوانند واردات را انجام دهند، که حتما باید صادرات کنند، انتقاد دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.