مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی کوتاه به تویوتا کمری 2021 + قیمت و مشخصات فنی

تویوتا کمری سدان نسبتاً بزرگ شناخته‌شده ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1982 میلادی معرفی و عرضه شد و تاکنون چندین نسل متفاوت از آن عرضه‌شده است. تاکنون نزدیک چهل سال از تولید نخستین نسل تویوتا کمری می‌گذرد و جا دارد بگوییم که کمری یکی از معدود خودروهای در دنیا است که تاریخ بسیار غنی دارد و تقریباً در سراسر دنیا شناخته‌شده و به فروش می‌رسد.

اما کمری در چند نسل مختلف در بازار ایران عرضه و اولین نسخه‌های این خودرو در سال 2006 وارد بازار کشورمان شدند که هنوز که هنوز محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین خودرو دوستان ایرانی دارد. اما آخرین‌مدل از کمری که در ایران عرضه شد، مربوط به سال 2016 است که با کد اتاق XV50 شناخته می‌شود. این اتاق درواقع فیس لیفت کمری سال 2011 بود. بعدازآن تویوتا نسل جدید کمری را معرفی کرد که ما به علت قانون منع واردات و تحریم‌های ظالمانه آمریکا از آن محروم بودیم. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به نسل جدید تویوتا کمری داشته باشیم. اما در همین ابتدای کار و پیش از شروع معرفی و بررسی باید بگویم که این خودرو یعنی تویوتا کمری 2021 با رقبای قدری که در زیر اشاره‌شده است باید رقابت کند:

  • هیندای سوناتا
  • کیا اپتیما
  • نیسان ماکسیما
  • شورولت ایمپالا

>> طراحی ظاهری

تویوتا کمری 2021 همانند برادر بزرگ‌تر خود آلیون از الگوی طراحی جدید تویوتا پیروی می‌کند؛ الگویی که از سال 2017 به بعد شکل گرفت و انقلابی را در طراحی خودروهای این برند ایجاد کرد. این الگوی طراحی به علت طراحی‌های آینده‌نگرانه، جذاب، پرحجم و خشن توانست محصولاتی شگفت‌انگیز و درعین‌حال نزدیک به سلیقه‌ی عمومی را ارائه کند. دقیقاً آن چیزی که قبلاً تویوتا در ضعف داشت. در نمای جلوی خودرو، با جلوپنجره‌ی نسبتاً بزرگ کرومی-پیانویی روبه‌رو هستیم که این جلوپنجره در ترکیب با خطوط روی درب موتور نمای بسیار زیبا و اسپرتی را برای این خودرو ایجاد کرده است. چراغ‌های خودرو به‌صورت باریک و کشیده‌ای طراحی‌شده است که امضای تویوتا در تمام طراحی‌های خود شده است.

در نمای جانبی هم بیشتر سعی شده است تا خودرو ظاهری سنگین، پر ابهت و اسپرتی داشته باشد پس خبری از خطوط پر اغراق و تندوتیز در این بخش نیست و در طراحی بدنه این خودرو، بیشتر حجم دهی مخصوصاً در قسمت درب‌ها و مجموعه طراحی عقب دیده می‌شود. البته خط نسبتاً شارپی از روی گلگیر جلو شروع‌شده و تا گلگیر عقب امتدادیافته است که به زیباتر شدن این نما کمک کرده است. رینگ‌های 19 اینچی این خودرو هم در ترکیب با خطوط طراحی بدنه بیشتر و بیشتر به اسپرت بودن این خودرو اشاره می‌کند.

در نمای عقب همانند نمای جلو، با طراحی بسیار زیبا و شکیلی روبه‌رو هستیم؛ چراغ عقب خودرو به‌صورت نازک طراحی‌شده و گرافیک بسیار زیبایی دارند. و در آخر هم باید گفت که بال کوچک روی درب صندوق‌عقب و اگزوزهای دوبل کرومی در یک طرف سپر، بر ویژگی‌های اسپرت تویوتا کمری 2021 افزوده است.

در کل در مورد طراحی این خودرو باید بگوییم که تویوتا کاملاً از طراحی‌های کلاسیک و ساده دوری کرده است و طراحی‌های جدید این خودروساز بو و طعم اسپرت را می‌دهد.

>>طراحی داخلی

اما می‌رسیم به طراحی داخلی این خودرو؛ جایی که همیشه سادگی طراحی‌های تویوتا در این قسمت پاشنه آشیلی شده بود برای رقابت با رقیبان خود که در نسل جدید این خودرو باید بگوییم که دیگر هیچ‌گونه سادگی دیده نمی‌شود و در این خودرو با طراحی بسیار زیبا و گیرایی همانند بیرون خودرو روبه‌رو هستیم. اما این زیباسازی به کمک افزایش متریال چرمی و کرومی رخ‌داده است. درواقع نوارهای کرومی که در درون کابین به‌کار گرفته‌شده‌اند ظاهر اسپرت تری به خودرو بخشیده و به‌واسطه همین ظاهر اسپرت‌تر نیز امید می‌رود سیل گسترده‌ای از علاقه‌مندان به سمت خرید کمری 2021 روانه شوند.

همه ادوات به نظر می‌رسد در بهترین محل خود نصب‌شده‌اند و کابین خودرو از ارگونومی خوبی برخوردار است. اما مهم‌ترین نکته درون کابین این خودرو نمایشگر 10 اینچی این خودرو است که در ترکیب با خط نوار طرح فیبر کربن که در سرتاسر کابین خودرو کشیده شده است، به پهن‌تر جلوه نشان دادن کابین کمک کرده است. داشبورد این خودرو به‌صورت راننده محور طراحی‌شده که یعنی قسمت میانی داشبورد به‌طرف راننده متمایل شده است که همین چرخش به دو تیکه شدن داشبورد و اسپرت شدن روح طراحی داخل کابین کمک کرده است که بسیار زیبا و شکیل است.

اما این خودرو دارای آپشن هایی به شرح ذیل است:

  • نمایشگر 10 اینچی 4K با قابلیت راهبری
  • سیستم صوتی حرفه ای با 10 عدد بلندگو
  • 12 کیسه هوا در 6 نقطه کابین
  • تغییر حالت رانندگی به سه صورت ECO، Normal و Sport
  • سیستم ورود بدون کلید
  • کروز کنترل هوشمند
  •  سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • چراغ‌های LED مخصوص روز
  • آینه‌های الکتروکرومیک
  • سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب
  • گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو
  • سنسور باران
  • سیستم (HSA)
  • سیستم کمک فرمان اضطراری
  • دوربین دنده عقب و 360 درجه
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • هشدار نقطه کور
  • و…

>> مشخصات فنی

تویوتا کمری نیز همانند نسل‌های قبلی خود با پیشرانه‌های متنوع 2.5 لیتری 4 سیلندر و 3.5 لیتری 6 سیلندر عرضه می‌شود. که پیشرانه 2.5 لیتری پیشرانه می‌تواند 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و پیشرانه دومی که حجمی برابر با 3.5 لیتری دارد می‌تواند 301 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند که تمام این نیرو از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که البته در نسخه هیبریدی با گیربکس CVT عرضه خواهد شد.

اما در انتهای این مقاله هم لازم است بگویم کمری 2021 هیبریدی احتمالاً در حالت عادی و بدون اضافه شدن هیچ پکیج و یا امکانات خاصی، برچسب قیمتی 28 هزار دلاری بر پیشانی خود بزند که این خودرو در مقایسه با نمونه قبلی خود که متعلق به سال 2020 است یک کاهش قیمت حدوداً 1200 دلاری را تجربه خواهد کرد. البته تویوتا هنوز به‌صورت رسمی در مورد بهای تمام‌شده کمری هیبریدی صحبتی به میان نیاورده است و به همین علت نیز باید منتظر ماند و دید که این خودرو با چه قیمتی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا