مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به پیکاپ پژو لندترِک

پژو از سال 1938 در بخش وانت یا پیکاپ حضور داشته است. در آن زمان این شرکت وانتی بر اساس مدل 202 را به بازار عرضه کرد و پس از جنگ مدل 203 جایگزین آن شد. پس‌ازاین، مدل‌های وانت 403 و 404 به بازار آمدند و نهایتاً در سال 1979 نیز 504 وانت ارائه شد. حال امروز پژو پیکاپ دیگری را روانهٔ بازار کرده است. این پیکاپ جدید که لندترِک (Landtrek) نام دارد، بازارهای نوظهور را هدف گرفته و اخیراً در مکزیک رونمایی شده است.

لندترک در دو مرحله در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد. اول کشورهای مکزیک، اروگوئه، اکوادور، پاراگوئه، پاناما، پرو، جمهوری دومینیکن، گواتمالا و شیلی میزبان این پیکاپ خواهند بود و سپس راهی بازارهای آرژانتین، برزیل و کلمبیا خواهد شد. پس‌ازاین هم لندترک به کشورهای جنوب صحرای آفریقا خواهد رسید. پیکاپ پژو برای اثبات توانایی‌های خود، سفری پنجاه‌روزه و 26 هزار کیلومتری را در سراسر آمریکای جنوبی تجربه می‌کند. این سفر از 25 نوامبر در لوس کابوس در مکزیک آغاز شده و در جنوبی‌ترین شهر جهان یعنی اوشویا در آرژانتین به پایان خواهد رسید.

لندترک اما محصول همکاری مشترک پژو و چانگان است و بر اساس پیکاپ چانگان F70 ساخته شده است. بااین‌حال پژو از زبان طراحی اسپرت کنونی خود در این پیکاپ استفاده کرده است که جلوپنجرهٔ بزرگ و دی‌لایت‌های دندان ببری از ویژگی‌های آن است. در داخل خودرو نیز تا شش صندلی با ترکیب 3+3 به همراه نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با بلوتوث و ادغام با گوشی‌های هوشمند، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، هشدار خروج از خط، سیستم کنترل تریلر، سیستم کمک به پایین آمدن از شیب‌ها و دوربین دید 360 درجه ارائه می‌شود.

لندترک با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور اول یک نمونهٔ 1.9 لیتری دیزلی با 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور دوم از نوع 2.4 لیتری بنزینی توربو است که 210 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور دیزلی به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود اما برای موتور بنزینی یک گزینهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم ارائه خواهد شد. تیپ‌های پایهٔ لندترک به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالت‌های 4H و 4L برای بهبود کشش در مسیرهای خشن مجهز هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در انواع وانت پژویی که اعلام کردید، نام وانت آریسان که یک مدل وانت پژو هست را فراموش کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا