مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

آیا چانگان با خودروی آلسوین و مشارکت خودروسازی فردا به ایران باز می‌گردد؟

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان اعلام کرد که قرار است تا شرکت چانگان چین دوباره و با یک خودروساز خصوصی دیگری وارد ایران شود. همچنین اعلام شد که قرار است تا محصولات اقتصادی چانگان مانند آلسوین و… با تغییر لوگو در ایران عرضه شود.

البته بهتر است بدانید که قبل از این، ایران جزء بزرگترین بازارهای صادراتی برند چانگان بود که با آغاز تحریم ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، چانگان نیز مانند دیگر برندهای چینی برنامه آتی خود را برای بازار ایران تعلیق کرد. پس از افت فاحش سود سالانه این برند، کمپانی چانگان به دنبال راه کاری برای بازگشت به بازار ایران است.

اما به تازگی، پایگاه خبری چرخان اطلاعات و اسنادی را دریافت کرده که گویا قرار است تا محصول جدید و در عین حال اقتصادی چانگان در ایران، با مشارکت شرکت خودروسازی فردا عرضه شده و چانگان آلسوین توسط این خودروساز سمنانی در مرحله نخست به‌صورت CKD ارایه شود.

منبع این خبر هم سامانه ارزش گذاری گمرک کشور است. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، واردات خودروی آلسوین سدان در مدل B511 در دو مدل در آنجا درج شده و به واردات به‌صورت CKD توسط شرکت اتومبیل سازی فردا اشاره شده است. منبعی که برای همگان قابل مشاهده بوده و در صحت و سقم آن هیچ تردیدی وجود ندارد.

همچنین در پیج اینستاگرام چانگان هم به ورود احتمالی این خودرو برای بازار ایران اشاره شده و به‌نظر می‌رسد که این پست، اشاره به عرضه خودرو از همین طریق داشته باشد.

شرکت خودروسازی فردا در یک بیانیه، این همکاری را تکذیب کرده و در طی تماس‌های بسیار زیاد و حتی همراه با تهدید که با چرخان داشتند، خواستار حذف فوری این خبر شدند، اما ما بنا بر رسالت مطبوعاتی خودمان و با توجه به منابع موثقی که در بالا اشاره شد، خبر را حفظ کردیم. البته بیانیه این شرکت را در پستی جداگانه نیز منتشر شده که از این لینک قادر به مشاهده آن هستید

چانگان آلسوین را بیشتر بشناسید

اطلاعات اولیه و موثق حاکی از آن است که آلسوین در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک دوکلاچه مونتاژ شود. البته تفاوت این دو فقط در گیربکس نبوده و در مدل دستی، خودروی مذکور، دارای موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 101 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مقابل، مدل گیربکس دوکلاچه خودروی آلسوین، دارای موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد. تفاوت نمونه دستی و دوکلاچه، تنها به موارد فنی ختم نشده و در بحث امکانات و برخی جزئیات نیز اختلافاتی دارند.

معرفی

سال ۲۰۱۸ بود که در نمایشگاه خودرو پکن، شرکت چانگان نسل دوم و در عین حال، کاملا متفاوت آلسوین را رونمایی کرد. نسل دوم هم مانند نسل اول، همچنان به عنوان یک سدان اقتصادی در بازارهای جهانی محسوب شده و اکنون نیز به تازگی این خودرو در بازار کشورهای جنوب غربی آسیا وارد شده است. آلسوین در نسل دوم، مانند دیگر محصولات شرکت چانگان، دارای امضا و سبک طراحی جدید این برند است.

آلسوین با ۴۳۹۰ میلیمتر طول،۱۷۲۵ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع در رده خودرو های ساب کامپکت قرار می گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۵۳۵ میلیمتر است.

علی‌رغم اینکه در بالا درخصوص بحث فنی این خودرو صحبت شد، اما برخی منابع، مصرف سوخت آلسوین را بین اعداد ۵٫۶ الی ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبی اعلام کردند.

از امکانات مهم این خودرو، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• فرمان برقی
• سامانه کنترل پایداری
• مانیتور به همراه دوربین دید عقب
• سانروف
• تریم داخلی چرمی
• کروزکنترل
• دو ایربگ ایمنی
• تهویه اتوماتیک
• آینه جانبی بصورت تاشو
• و…

در بحث طراحی کابین نیز باتوجه به اینکه با یک سدان اقتصادی کوچک روبرو هستیم، انتظار داشتیم که بسیار ساده باشد. اما با دیدن کابین و داشبورد خودرو، متوجه شدیم که تولید و طراحی خودروهای کوچک و اقتصادی در کشور چین، امری مهم بوده و آن‌ها حتی برای این سگمنت نیز ارزش قائل هستند.

ارزش این خودرو باتوجه به رده قیمتی ۵۰ تا ۶۶ هزار یوان مناسب ارزیابی می‌شود، اما قیمت این سدان کوچک در نسخه فول کمی گران بوده و تاکنون نیز آلسوین در بازار کشورهای آذربایجان، روسیه، عربستان و پاکستان عرضه شده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. حالا خوبه سایپا یه کراس زشت از این چانگان اورد که همه بیفتن دنبالش ! این خودرو سازی فردا هم احتمالا ۱۰۰ تا دونه میاره و یک میلیون نفر اسم مینویسن و بعدش خدافظی !

  2. اگه واردات ازاد بشه هیچکی به این ماشینا نگاهم نمی کنه!! خدایا ببین به چه روزگاری افتادیم که السوین باید بشه ارزومون!!

  3. دستشون رو شد
    این خوبه که چرا تکذیب میکنن؟

  4. این خودرو سازی فردا اول بگه اون شاسی بلند زشت و هفت نفرش چی شد . ماشین چینی رو اومد با لوگوی خودش و موتور ۱۵۰۰ سی سی غالب کنه به ملت همیشه در سحنه بعد حالا یه دسته گل دیگه میخواد اب بده . جالبه میره فقط سراق ماشینایی که موتورشون بیخودترین هستن . بیاین اصلا موتور پراید رو بزارین رو اینا . والاااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا