مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

محصولات برند هونگچی و بستیون با مقصد کشور ایران، در چین دیده شدند

سال گذشته بود که معلوم شد شرکت هونگچی با زیرمجموعگی گروه خودروسازی فاو (FAW) قرار است بصورت مونتاژی در ایران حضور داشته باشند.

اما اکنون یک سال از آن موقع گذشته و برخی شواهد، نشانگر حضور جدی این گروه خودروسازی در ایران است. اما ظهر امروز بود که تصاویری به پایگاه خبری چرخان ارسال شده که گویا قرار است تا علاوه بر حضور برند هونگچی، زیرمجموعه لوکس دیگر گروه فاو نیز در ایران حضور داشته باشند. این برند که بستیون نام دارد، در کشور چین خودروهای بسیار لوکسی را تولید کرده و همچنین درصورت حضور در ایران، قیمتی بسیار گران خواهند داشت.

طبق تصاویر ارسالی که گویا از گمرک کشور مبدا گرفته شده، گروه خودروسازی فاو چندین دستگاه از خودروهای هونگچی HS5، بستیون T77 پرو، بستیون T99 و در آخر بستیون T33 را به چندین کشور برای انجام انواع تست تطبیقی و بازاریابی ارسال خواهد کرد و یکی از این مقاصد، کشور ایران است. آنطور که مشخص شده، گروه فاو، یک پکیجی را برای خود انتخاب کرده و قصد دارد تا محصولات این پکیج را به تمامی کشورها صادر کند.

بستیون T77

اما علیرغم ارسال حداقل چهار نوع خودرو به هرکشور، گویا گروه خودروسازی فاو تصمیم گرفته که فعلا 3 نوع خودرو را به ایران ارسال کند که جز مدل بستیون T33، تمام خودروهایی که نامشان در بالا ذکر شد، به کشورمان ارسال شدند.

باتوجه به جزئیات تصاویر، گویا نمونه فول هرخودرو به ایران ارسال شده است؛ بطوریکه مشخصاتی چون سامانه چهارچرخ متحرک، سامانه اتونوموس، رادار نگه دارنده خودرو در بین خطوط، اتوپارک، کروزکنترل هوشمند و تطبیقی، سامانه ویس کامند با نمایشگر جدا و… در خودروهای بستیون دیده شده است.

حال باید دید که خودروهای ارسالی، کی به ایران رسیده و زمان آغاز تست تطبیقی این محصولات کی خواهد بود. البته باتوجه به این روند، احتمال آن قوی است که محصولات مذکور در سال آینده به مرحله تولید برسند. چندی پیش بود که اعلام شد قرار است، شرکت مانیان خودرو به عنوان زیرمجموعه شرکت پرشیا خودرو، محصولات برند هونگچی را در استان فارس مونتاژ کنند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا