مکمل بنزین
خبرداخلی

مجوز ترخیص کامیون‌های دست دوم از گمرکات کشور، صادر شد

چندی پیش بود که با بررسی لازم، مشخص شد که گویا فعلا واردات کامیون‌های دست دوم، ارزبری کمتری نسبت به نمونه صفر داشته و به همین خاطر واردات این وسیله نقیله انجام شد و چندین دستگاه نیز به گمرکات کشور رسیدند.

اما بالاخره و پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی، طی نامه‌ای به رئیس جمهور کشورمان، خواهان موافقت ایشان با ترخیص کامیون‌های مذکور که زیر 3 سال از عمرشان گذشته و درعین حال ساخت مراکز اروپایی و کره‌ای و ژاپنی بوده و در انبارهای گمرکات کشور دپو شده‌اند، شد. اما این نامه نگاری گویا به ثمر رسیده و رئیس دولت به وزارت صمت دستور داد تا این کامیون‌ها را ترخیص کنند.

پس از موافقت وزارت صمت با ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداری نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند که به ازای هر یک دستگاه کامیون فرسوده که گواهی اسقاط دریافت کرده باشد، یک دستگاه کامیون دست دوم زیر 3 سال ساخت از انبارهای گمرکات ترخیص شوند.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودی برطرف خواهد شد، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر بدلیل کمبود خودرو سنگین، نجومی شده و به شدت افت خواهد کرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا