مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانهتحلیلیخبر

ویدیویی از مراحل تولید خودرو لوکسژن U6 در ایران توسط آذویکو منتشر شد

چندی است که شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، بدعهدی نسبت به حواله داران خودروهای سری MG 360 را ادامه داده و تاکنون نتوانسته تا خودرویی را بطور انبوه به مشتریان تحویل داده و آن ها را راضی کند.

صنعت خودروسازیبه گزارش برخی منابع، تابستان امسال بود که اعلام شد، شرکت صنعت خودرو آذربایجان بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پیش فروش ۶۶۶۴ دستگاه خودرو MG 360 TURBO، اقدام به پیش فروش کمتر از شش هزار دستگاه کرد؛ در این میان 12528 دستگاه ثبت سفارش شده و هزینه خرید ۵۶۹۲ دستگاه را نیز پرداخت و برای طرف خارجی سوئیفت کرد. به جهت همکاری شرکت سایک موتور چین با تحریم‌های اعمالی آمریکا و عدم ارسال قطعات منفصله خودرو، تولید خودرو ام جی ۳۶۰ منتفی و شرکت صرفا توانست تعداد ۲۲۴۸ دستگاه خودرو را تولید و تحویل دهد. در این میان برخی از حواله داران انصراف دادند و برخی نیز در تعزیرات حکومتی علیه شرکت شکایت کردند که تمامی شکایات در شعبه 64 تعزیرات حکومتی استان تهران تجمیع شد. در نهایت پس از رسیدگی در تاریخ 17 خرداد سال‌جاری رای سازمان تعزیرات حکومتی صادر که بر اساس رای مذکور حکم به تحویل یک‌دستگاه خودروی جایگزین به انتخاب مشتری از محصولات شرکت صنعت خودروی آذربایجان گردید. طبق این شرایط، دو خودرو از موارد زیر مشتریان می‌توانند انتخاب کنند که به شرح ذیل است:

1- کراس اوور لوکسژن U6
2- سدان دانگ فنگ S50

شرکت صنعت خودرو آذربایجان دو خودرو مذکور را برای انتخاب مشتریان ارائه کرده بود که حداکثر زمان لازم جهت شروع فرآیند تحویل خودرو لوکسژن U6 از پایان تیر ماه 99 و دانگ فنگ S50 از اواخر مهرماه 99 بوده که حداکثر باید تا پایان بهمن ماه 99 مطابق اولویت‌های ثبت نامی تحویل مشتریان شود. همچنین، شرکت ملزم شده بود که 18 درصد به عنوان سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و 12 درصد به عنوان خسارات تاخیر از زمان سر رسید قرارداد تحویلی (در خصوص کسانیکه مبلغ خسارات بیشتری در قرارداد دارند بر مبنای قرارداد خسارت تاخیر محاسبه خواهد شد) و نیز مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا زمان تحویل خودرو (سال‌های 97، 98، 99) را به هنگام تحویل خودروی جایگزین در حق حواله داران کارسازی کرده و از قیمت محصول جایگزین کسر کند. اما این مدت نیز گذشت و هنوز از تحویل خودرو به مشتریان خبری نیست.

اما پس از این مدت، تولید محدود خودروی لوکسژن U6 در شرکت آذویکو آغاز شده و گویا قرار است تا بزودی به برخی از مشتریانی که بیش از دو حواله از خودروی MG 360 دارند، تحویل دهد. به تازگی نیز این شرکت ویدیوی تولید خودرو لوکسژن U6 را منتشر کرده که شما مخاطبین چرخان می‌توانید در زیر این ویدئو را مشاهده کنید.

علیرغم این مسئله، شرکت آذویکو امروز طی بیانیه اینترنتی در سایت خودش، اعلام کرد که گویا خبرهای خوبی در دی ماه امسال توسط این شرکت منتشر می‌شود تا رضایت این مشتریان را کسب کند.هنوز بطور رسمی از محتوای این خبر خوش اطلاعاتی به رسانه‌ها اعلام نشده است؛ اما این احتمال وجود دارد که با توجه به اینکه چندی پیش این شرکت قرار بود تا درکنار لوکسژن U6، خودروهای دیگری چون لوکسژن S3 و دانگ فنگ S50 را تولید کند، خبر در مورد آن‌ها باشد.

باید صبر کرد و دید تا آذویکو در دی ماه امسال، چه راه‌کارهایی برای کسب رضایت مشتریان خود خواهد داشت. در زیر نیز می‌توانید تصاویری از تولید لوکسژن U6 در آذویکو را مشاهده کنید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا