مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

محصولات جدید کارمانیا، حین بازدید استاندار کرمان دیده شدند + معرفی

روز گذشته بود که استاندار استان کرمان به همراه هئیتی، از کارخانه خودروسازی کارمانیا بازدید کرده و از روند تولید خودروی تمام برقی ek1 بازدید به عمل آوردند. در این بازدید، ضمن معرفی برخی بخش‌های کارخانه و توضیح روال تولید اولین خودروی برقی ایران در خطوط تولیدی شرکت کارمانیا، توضیحاتی از روند پیشرفت و دستاوردهای این خودروی برقی نسبت به خودروهای بنزینی همرده خود و نیز اهداف کلان این شرکت در تامین، تولید و عرضه خودروهای برقی و نیز جایگاه های شارژ آن را اعلام نمودند.

همچنین استاندار کرمان در پایان این بازدید، تست رانندگی با خودروهای تمام برقی خودروسازی کارمانیا را انجام داد و ضمن ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت این خودروها، حمایت خود را از این حرکت نوین که گامی بزرگ در برطرف کردن مشکلات بوجود آمده و هزینه های سربار گزاف درمانی بدلیل آلودگی های کلان شهرها خواهد بود را اعلام نمود.

معرفی اجمالی

این خودرو همان سدان چینی سودا EV است که از جمله سدان‌های اقتصادی و ارزان قیمت چینی است. نام اصلی این خودرو هنان سودا SD01 است که به صورت کامل و تلفظ انگلسی آن Henan Suda SD01 است.

ظرفیت باتری EK1 کارمانیا برابر با 45 کیلووات ساعت بوده و اجازه رسیدن به بردی در حدود 305 کیلومتر را می‌دهد. موتور الکتریکی نصب شده بر روی این خودرو، توانایی تولید 107 اسب بخار، قدرت و 240 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد. همچنین وزن EK1 برابر 1390 کیلوگرم بوده و ابعادی بطولی برابر با 4417 میلی‌متر، عرضی برابر با 1737 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1576 میلی‌متر دارد.

در صورت اتمام شارژ باتری، میتوانید با استفاده از شارژر خانگی 220 ولتی و 16 آمپری، باتری اتومبیل را طی 6 الی 8 ساعت بطور کامل شارژ کرد، در صورتی که با استفاده از شارژرهای سریع 3 فاز 380 ولتی می توان زمان انتظار را به 45 دقیقه الی 1 ساعت کاهش داد.

در بخش ایمنی، محصول جدید کارمانیا تجهیزات زیادی نداشته و بطور کلی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
• نصب سیستم ترمز ضدقفل ABS
• سامانه مانیتورینگ فشار باد لاستیک
• کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
• سیستم فرمان برقی
• راهیاب ماهواره ای GPS
• سنسور پارک عقب به همراه دوربین دید عقب
• نمایشگر LCD لمسی با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB
• قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای 15 کیلومتر
• چراغ مخصوص روز
• سیستم تهویه مطبوع الکتریکی
• آینه الکتروکرومیک

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی نیست بگه شرکت کارمانیا که ادعا داشت خط تولید بی وای دی اس۶ را دارد آیا ماشین های اس۶ ثبت نامی ۳ سال پیش را تحویل مشتری ها داده است که حالا دوباره ادعا داره ماشین های جدید میخاد بده به بازار و به بهانه اش جیب ملت را دوباره خالی کند و به شاکیانش اضافه کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا