مکمل بنزین
رپورتاژ

چرا در تصادفی که داشتم کیسه ایربگ من عمل نکرد؟

قرار نیست کیسه های هوا در هر تصادف باز شوند. حتی کیسه هوا که به درستی کار می کند، فقط در هنگام بروز انواع خاصی از تصادفات – مانند برخورد رو در رو – در جایی که وسیله نقلیه با سرعت بالاتر حرکت می کند ، عمل خواهد کرد. طبق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) ، کیسه های ایربگ جلو به طور کلی در تصادفات جلو “متوسط ​​تا شدید” طراحی شده اند. که به صورت تصادفاتی تعریف می شوند که برابر با برخورد به یک مانع ثابت با سرعت حدود 20 کیلومتر در ساعت است.

هنگامی که یک تصادف متوسط ​​تا شدید رخ می دهد ، سیگنالی از واحد کنترل الکترونیکی سیستم ایربگ به یک محرک در داخل ماژول کیسه هوا ارسال می شود که باعث ایجاد یک جرقه و در نهایت یک واکنش شیمیایی شروع می شود که یک گاز بی ضرر تولید می کند ، کیسه هوا را در یک چشم به هم زدن باد می کند – یا کمتر از 1/20 ثانیه. در چنین شرایطی امکان تمیر کیسه ایربگی که عمل کرده وجود ندارد و بایستی به یک فروشگاه ایربگ مراجعه نمایید و نسبت  به تعویض کیسه‌ هوا اقدام نمایید. قیمت ایربگ خودرو با توجه به نوع و مدل ماشین و ایربگ متفاوت است.

فعال شدن کیسه هوا در هنگام تصادف به چندین فاکتور مهم بستگی دارد از جمله: ویژگی های تصادف (به عنوان مثال سرعت ، سایر وسایل نقلیه درگیر ، جهت برخورد). استراتژی طراحی سیستم کیسه هوای فردی خودرو ؛ و مکان های حسگر خرابی. از آنجا که هدف قرار دادن کیسه های هوا در همه تصادفات نیست ، ممکن است شرایطی ایجاد نشود که کیسه هوا باز شود. در اینجا چند دلیل آورده شده است که به شما کمک می کند تا درک کنید چرا کیسه هوا استفاده نشده است.

در صورتی که ایربگ خودرو شما در تصادفی عمل کرد برای خرید ایربگ و نیز تعمیرات صفر تا صد سیستم ایربگ خودرو می‌توانید به تعمیرگاه ایربگ کاراک مراجعه نمایید. همچنین این مرکز خرید اینترنتی ایربگ خودرو را برای مشتریان عزیز جهت سهولت فراهم کرده است. تعمیرات ایربگ خودرو در تعمیرگاه کاراک طیف وسیعی را در برمیگیرد و در صورتی که هر گونه مشکل برای سیستم ایربگ خودرو پیش آمد می‌توانید با تماس با شماره‌ها 09128079698 و یا 02177438544 مشاوره لازم در زمینه هزینه و تعمیرات ایربگ را بدست آورید.

شدت تصادف

شدت تصادف ممکن است متوسط ​​باشد که در آن از کیسه هوا برای محافظت از سرنشینی که دارای کمربند ایمنی است ، استفاده نمی شود. کمربند ایمنی ممکن است در چنین تصادفی از آسیب سر و قفسه سینه محافظت کافی داشته باشد.

سنسورهای خاموش کردن اتوماتیک

سیستم های پیشرفته کیسه های هوای جلو و برخی از سیستم های کیسه هوای جانبی پیشرفته با تشخیص وسیله نقلیه شخص / کودک با قد کوچک یا سرنشین در صندلی ، به طور خودکار کیسه هوای مسافر را خاموش می کنند.

اجزای معیوب

مانند هر قطعه اتومبیل دیگر ، این امکان وجود دارد که سنسورهای ایربگ در اثر طراحی ، آزمایش یا نصب نامناسب سنسورها یا به دلیل خرابی نرم افزار ، ضربه را به درستی تشخیص ندهند یا کیسه هوا را فعال نکنند.

نقص اجزای الکتریکی یا سیم کشی قطع شده می تواند در ارتباط سیگنال ضربه بین سنسورها و کیسه های هوا تداخل ایجاد کند. نقص در ماژول کیسه هوا نیز می تواند از عمل کردن کیسه هوا در زمان لازم جلوگیری کند ، حتی اگر سیگنال به اندازه کافی منتقل شده باشد.

کمبود ایربگ

در وسایل نقلیه دست دوم این احتمال وجود دارد که کیسه هوا پس از تصادف قبلی تعویض نشده باشد. توصیه می شود پس از خرید خودرو کارکرده به خرید ایربگ نیز بپردازید و کیسه های را تعویض شوند.

به طور کلی ، کیسه های هوا باید در هر تصادفی که در آن ممکن است راننده یا مسافر دچار جراحات می شوند ،عمل کنند. کیسه های هوا برای جلوگیری از آسیب های سر ، گردن و ستون فقرات طراحی شده اند.

اگر دچار تصادفی شده باشیم که ایربگ‌های خودرو عمل کرده باشند و یا چراغ ایربگ به صورت خود به خود روشن شده باشد و اخطار دهد، مسلما اولین اقدامی که بایستی انجام دهیم اینست که به دنبال یک تعمیرگاه ایربگ خودرو باشیم. با توجه به پیچیده بودن سیستم ایربگ خودرو، احتمالات زیادی وجود دارد که ایربگ یک خودرو دچار مشکل شود; از جمله خرابی سیمکشی ایربگ، خرابی یونیت ایربگ و یا اشکال در سیستم نرم افزاری و برنامه‌ای ایربگ

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا