Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جیتور X70s با نام فیدلیتی وارد بازار ایران خواهد شد + معرفی کوتاه

اوایل آذرماه امسال بود که تصاویری از یک خودروی ناشناخته، به همراه برچسب‌های استتارگونه در تهران دیده شد. باتوجه به اینکه هنوز مشخص نبود که کدام یک از خودروسازان کشورمان درحال تست این خودرو هستند، اکثر رسانه‌های خودرویی، مانعی برای معرفی محصول مذکور را نداشتند.

بنابراین تشخیص این خودرو حتی با برچسبهای استتارگونه نیز برای فعالان خودرویی کشور سخت نبود و معلوم شد X70s بوده که تحت برند جیتور چین است.

باتوجه به اینکه این برند زیرمجموعه هلدینگ چری است، برخی گمانه زنی‌ها احتمال مدیران خودرویی بودن این خودرو را دادند. اما بعدها شایعاتی مبنی بر غیرمدیران خودرویی بودن X70s بگوش خورد. ولی به موازات شایعات مطرحه، شایعه‌ای دیگر منتشر شد که گویا شرکت بهمن موتور قرار است تا این خودرو را در ایران مونتاژ کند، مدتی گذشت و دیگر خبری نشد.

اما باتوجه به اینکه امروزه هر برندی با تغییر لوگوی اصلی وارد ایران می‌شوند، گویا برند جیتور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به تازگی باتوجه به اخبار واصله به پایگاه خبری چرخان، قرار است تا جیتور X70s با برند فیدلیتی (FIDELITY) و با نام X70s در کشور مونتاژ شود.

البته بهتر است بدانید که فیدلیتی در لغت به معنای وفاداری است. اما با کمی تفکر، به نام خودروی دیگنیتی رسیده و این کلمه نیز در لغت به معنای کرامت است. خودرو دیگنیتی چندی پیش توسط بهمن موتور معرفی شد و این روزها نیز درحال تولید آزمایشی است.

دیگنیتی پرایم

در ابتدا با کنار هم گذاشتن دو کلمه فیدلیتی و دیگنیتی، به هم آوا بودن این دو پی می‌بریم. همچنین باتوجه به اینکه معنای هر دو کلمه به ترتیب وفاداری و کرامت بوده، به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا شرکت بهمن موتور، خودروسازی است که نمونه اولیه جیتور X70s را وارد کشور کرده است.

معرفی کوتاه فیدلیتی

این خودرو دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده و باتوجه به متصل بودن به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما بهتر است بدانید که احتمالا قرار نیست این خودرو با جعبه دنده دو کلاچه‌ای که در کاتالوگ‌های رسمی بازار چین درج شده، در ایران عرضه شود. گویا قرار است تا احتمالا برای متمایز نشان دادن جیتور X70s با محصولات ام‌وی‌ام و چری شرکت مدیران خودرو، گیربکس CVT جایگزین گیربکس اصلی DCT در نمونه تولیدی جیتور در ایران شود.

از امکانات و تجهیزات مهم جیتور X70s می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی
• مانیتور 10 اینچی
• سنسورهای هشداردهنده موانع در جلو و عقب خودرو
• سامانه کنترل پایداری به همراه رادار نقطه کور و بین خطوط
• 6 ایربگ ایمنی
• دوربین 360درجه
• جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی (نسخه فول)
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
• سقف پانورامیک
• و…

اکنون باید صبر کرد و دید که درنهایت، تولید این اتومبیل به بهمن موتور خواهد رسید و آیا شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی و راهبردی برند چری چین، اجازه تولید محصولات جیتور را به دیگران خواهد داد یا خیر؟! اگرچه، اصل تصمیم‌گیری با شرکت چری چین خواهد بود!

2 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    لطفا بنوسید حمله برند جدید چینی بنام جیتور … شاید اگر مدیران خودرو اورده بود اینکارو می کردید

    1. سیدعلی سیدهاشمی می گوید

      باسلام خدمت شما
      در خبرهای گذشته، اتفاقا با این تیتر خبری نوشته شد. اما با این تفاوت که ما این حمله رو به خاورمیانه نسبت دادیم. ثانیا چرا وقتی مدیران خودرو اگه این خودرو رو مونتاژ می‌کرد، ما باید با این تیتر خبری رو مینوشتیم؟؟!!
      ما با کسی مشکلی نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.