مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

وزیر نفت از اقدام ایران خودرو برای طراحی و معرفی موتور کم مصرف حمایت کرد

روزهای گذشته بود که گروه صنعتی ایران خودرو، در مراسمی که با حضور خبرنگاران و وزیر صمت انجام شد، از موتور جدید و کم مصرف خود رونمایی کرد. اما این موتور که سه سیلندر بوده و گویا تنها حدود یک لیتر حجم دارد، تنفس طبیعی بوده و در شبیه‌سازی‌های انجام شده، توانایی تولید 72 اسب بخار قدرت و 98 نیوتن متر گشتاور را دارد.

ایران خودرو اعتقاد دارد که این اولین موتور بومی بوده که قرار است تا در سال آینده، بر روی محصولات این شرکت نصب شود. هم‌چنین بهتر است بدانید که در مراسم مذکور، ایران خودرو تنها یک موتور را رونمایی نکرده و قصد داشت تا با معرفی اولین موتور از خانواده موتورهای سه سیلندر خود که در سال‌های آینده به تولید انبوه می‌رسد، برنامه‌های خود را معرفی کند.

خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو دارای قابلیت انطباق با استاندارد آلایندگی یورو شش بوده و شامل پنج نوع موتور است که توان آن‌ها از ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور آن نیز از ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتن متر است.

اما به تازگی بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت، با امضای تمبر یادبود مراسم رونمایی موتور سه استوانه، از این اقدام ایران خودرو حمایت کرد.

البته گویا حمایت زنگنه، بدلیل تولید خانواده موتورهای کم مصرف بوده که این موتورهای کم مصرف، باتوجه به بروز بودن و کسب استانداردهای بالاتر از یورو5، آلودگی به مراتب کمتری تولید کرده و سوخت کمتری نیز مصرف می‌کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا