Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جزئیات جدیدی از نسخه متحول شده کوئیک فاش شد؛ این داستان ادامه دارد!

چندی پیش بود که تصاویری از بازدید وزیر صمت که از گروه خودروسازی سایپا و بخصوص بخش تحقیق و توسعه این گروه انجام شده بود، منتشر شد. اما در بین خیل تصاویر و ویدئوهای منتشره، تصویری از یک نسخه درحال توسعه و اصطلاحاً درحال فیس لیفت خودرو ساینا توسط پایگاه خبری چرخان برای اولین بار منتشر شد.اما در این بازدید که توسط وزیر صمت و هیئت همراهش انجام شده بود، تصاویر دیگری نیز منتشر شد که خیلی از جزئیات آن، در دسترس نبود. ولی گذشت و گذشت، تا اینکه روز گذشته، شرکت سایپا در ادامه انتشار مستندهای در مسیر توسعه اش، که این قسمت به مرکز تحقیق و توسعه خود، پرداخته بود، منتشر کرد. در آن ویدئو که به سرعت درحال گذر بود، ناگهان تصویری از سپر یک خودرو که درحال طراحی بوده و بسیار به یک خودرو چینی که در ماه های گذشته وارد ایران شده بود، شباهت داشت، دیده شد.

اما جدا از شباهت به یک خودرو چینی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، با درکنار هم گذاشتن برخی تصاویر، معلوم شد که سایپا همزمان با طراحی نسخه مدرن‌تر ساینا، برروی کوئیک نیز درحال فعالیت است.همانطور که در تصویر فوق معلوم است، خودرو مذکور فاصله‌ای کوتاه با وزیر صمت داشته و در گوشه تصویر قرار دارد. اما با در کنار هم گذاشتن مه‌شکن ها و و خطوط C شکل گوشه سپرها، می‌توان فهمید که سپر همان خودرو است. البته جزئیات دیگری نیز وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

اما همان‌طور که در بالا نیز گفتیم، طراحی جلوپنجره و چراغ‌های کوئیک جدید، بسیار به خودرو جک J7 که ماه های گذشته وارد ایران شده بود، شباهت دارد.

اما در ادامه، به کابین و طراحی داشبورد کوئیک جدید بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید، در سال گذشته که وزیر دفاع از شرکت سایپا در جهت بررسی تولید و داخلی سازی برخی قطعات بازدید کرده بود، تصاویری از داشبورد کوئیک G که در آن موقع هنوز رونمایی نشده بود، منتشر شد. این طراحی داشبورد که شباهت‌های بسیاری به محصولات اقتصادی رنو داشت، قرار بود تا در نسخه جدید کوئیک نصب شود. اما همان‌طور که مشاهده کردید، تابستان امسال و در رونمایی شرکت سایپا، طراحی بدنه داشبورد این خودرو عوض شد.این ماجرا گذشت و دیگری خبری نشد. اما باتوجه به اخبار و شایعات واصله به پایگاه خبری چرخان، گویا قرار است تا آن بدنه داشبورد، در کوئیک جدید که احتمالا در سال‌های آینده رونمایی خواهد شد، قرار خواهد گرفت. اما بهتر است تا تصویر گرافیکی این بدنه داشبورد را نیز مشاهده کنید.

فعلا بیشتر از این، اطلاعاتی در رابطه با فیس لیفت جدید کوئیک در دسترس نبوده و شما مخاطبان چرخان، این خبر را برای اولین‌بار در این رسانه مطالعه کردید.

هم‌چنین بهتر است بدانید، هنوز معلوم نیست که چرا شرکت سایپا، هم‌چنان درحال طراحی نسخه‌های جدید ساینا و کوئیک بوده و با اینکه قرار است نمونه فول این دو خودرو را با همان طراحی ظاهری که در تابستان امسال رونمایی کرد، تولید کند، نمونه فیس لیفت چه معنی میدهد؟! آیا این شرکت هم قصد دارد تا مانند ایران خودرو که پژو را در ابتدا به سمند، سپس به سورن و در آخر هم به دنا و دناپلاس تبدیل کرد، کوئیک و ساینا را به محصولات جدید تبدیل کند؟!

3 دیدگاه
  1. امیررضا می گوید

    به لطف مقاله شما سایپا این ویدیو رو از صفحه خودش پاک کرده و من نمیتونم ببینم

  2. حمید می گوید

    اینا همین کوییک رو سر وقت تحویل بدن نمیخواد هی فیس لیفت بزنن :دی

  3. علی می گوید

    یواش یواش یه ماشین زیبا بسازن مگه بده؟ یک شبه که سوپردولوکس نمیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.