Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

برخی اهداف ایران خودرو در مراسم طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی بین شهری، بیان شد

صبح امروز بود که در مراسمی خودروهای طرح نوسازی ناوگان کرایه بین‌شهری، با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی تحویل مشتریان شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در سخنرانی انجام شده بیان کرد که با ارتقای موتورهای فعلی و طراحی و تولید موتورهای کم‌مصرف، علاوه بر کاهش آلایندگی، به دنبال کاهش مصرف سوخت و اقتصادی کردن فعالیت خانوارهای دارای خودروهای کار از جمله تاکسی هستیم.فرشاد مقیمی در آیین تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری که با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد، با اعلام آمادگی برای تولید و عرضه ون مسافری با هدف اثربخشی در اقتصاد این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: با همتی که در نهضت داخلی سازی تولید ایجاد شده، می‌توانیم سرمایه‌گذاری در این بخش را با سرعت بالاتری دنبال کنیم.
وی ادامه داد: با بهبود و ارتقای موتور EF7، کاهش یک لیتری مصرف بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد. طراحی و تولید موتور سه استوانه و همچنین طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته که با کاهش مصرف سوخت، اقتصاد خانوار را تحت تاثیر قرار خواهند داد از دیگر برنامه‌های ایران‌خودرو است.
وی همچنین از عبور رکورد تولید سال ۹۷ با تولید بیش از ۴۲۳ هزار دستگاه خودرو در روز ششم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شده‌ که تحریم‌ها با شدت بیشتری ادامه یافته و وضعیت ناشی از بیماری کرونا نیز سبب ایجاد محدودیت‌های بیشتری شده است؛ در روز ۳۰ آذرماه امسال نیز از رکورد تولید سال ۹۸ عبور کردیم.
مقیمی از اجرای تعهدات اتوبوس و عرضه آن زودتر از موعد تعیین شده خبر داد و گفت: در حوزه تولید خودروهای تجاری و سنگین نیز جهش قابل توجهی داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که در دو ماه اخیر ۷۲۰ دستگاه و به اندازه تولید کل سال گذشته محصول واگن‌هود تولید کرده‌ایم؛ جمع تولیدات دو ماه اخیر ایران‌خودرو دیزل ۹۰۰ دستگاه از جمله ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بعد از ۹ سال توقف خط تولید بوده است.
وی ادامه داد: در روزهای آینده از کشنده‌ جدیدی نیز رونمایی خواهیم کرد که نشان از تحول در این بخش دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از رسیدن محصول جدید تارا به مرحله تولید انبوه در روزهای آینده خبر داد و گفت: در کنار آن هفت محصول سواری دیگر را ارتقا داده‌ایم.
گفتنی است، در آیین تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری، نمایندگان ۳۱ استان کشور، تاکسی‌های خود را تحویل گرفتند.

طبق قرارداد میان ایران‌خودرو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار دستگاه از تاکسی های بین شهری نوسازی و تا پایان امسال ۷۰۰ دستگاه از این قرارداد اجرایی خواهد شد. به این ترتیب با اجرای این قرارداد میانگین سن ناوگان سواری کرایه بین شهری که در حال حاضر ۱۱ سال است، به کم‌تر از ۱۰ سال خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.