مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمت رنو کایگر معرفی شد

رنو در نوامبر سال 2020 کراس‌اوور جدیدی بنام کایگر را در قالب یک کانسپت نمایشی معرفی نمود و حالا نسخهٔ تولیدی آن رونمایی شده است. کایگر در وهلهٔ اول برای بازار هند طراحی شده و به همین دلیل زیر چهار متر طول دارد تا طبق قانون این کشور، از مالیات‌های بالا مصون باشد. کراس‌اوور جدید رنو با طول دقیق تنها 3,991 میلی‌متر حتی از سایپا کوییک هم کوچک‌تر است اما ازآنجایی‌که در طول زمان کلاس‌بندی خودروها معنای دقیق خود را از دست داده است، رنو این خودرو را رسماً یک کراس‌اوور کامپکت می‌داند.

کایگر در سبد محصولات هندی رنو پایین‌تر از داستر و بالاتر از کوئید قرار می‌گیرد و مثل اکثر خودروهای بازار هند، این کراس‌اوور جدید هم 205 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد تا بهتر بتواند با جاده‌های ناهموار دومین کشور پرجمعیت دنیا کنار بیاید.

کایگر ظاهر هوشمندانه‌ای دارد که ترکیبی از چند محصول دیگر رنو است زیرا قسمت جلویی آن مثل یک کوئید لوکس‌تر به نظر می‌رسد درحالی‌که قسمت عقب آن با چراغ‌های C شکل به کپچر شباهت دارد. رنو برای این خودرو چراغ‌های جلو و عقب LED در نظر گرفته و تیپ‌های بالایی آن روی رینگ‌های 16 اینچی با طرح بُرش الماسی مشکی قرار می‌گیرند. حتی با اینکه کایگر خودرویی ارزان‌قیمت است اما خریداران می‌توانند آن‌را با طرح دورنگ بیرونی هم سفارش دهند.

در کابین کایگر قطعاتی مثل سه کنترل دایره‌ای برای سیستم تهویه، دکمهٔ استارت و صفحه آمپر هفت اینچی TFT از دیگر محصولات رنو و داچیا قرض گرفته شده است. در همین حال، این کراس‌اوور کوچک فرانسوی به یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی هم مجهز است که به نظر می‌رسد مثل یک تلبت روی کنسول مرکزی خودرو چسبانده شده است. اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، پد شارژ بی‌سیم، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پریمیوم و سیستم ورود بدون کلید هم ازجملهٔ تجهیزاتی هستند که برای کایگر قابل سفارش خواهند بود.

کایگر روی همان پلت‌فرم CMFA+ ساخته شده که در دیگر محصول زیر چهار متر رنو برای بازار هند یعنی مینی‌ون تریبر هم به کار رفته است. این کراس‌اوور جدید در هند با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که اولی یک نمونهٔ 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است. هرچند شاید این قدرت زیادی نباشد اما باید توجه داشت که کایگر تنها 1012 کیلوگرم وزن دارد. جالب اینجا است که این خودرو حتی به یک حالت رانندگی اسپرت هم مجهز شده که موجب پاسخ واضح‌تر موتور و تعویض دنده‌های سریع‌تر می‌شود. برای انتقال نیروی این موتور هم دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ AMT قابل انتخاب خواهد بود.

 

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور قوی‌تر 1 لیتری سه سیلندر توربو را انتخاب کنند که 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور علاوه بر گیربکس پنج سرعتهٔ دستی، یک نمونهٔ CVT هم قابل سفارش خواهد بود. نیروی هردو موتور اما صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هرچند کایگر کراس‌اوور بسیار کوچکی است اما با 405 لیتر فضا در صندوق بار خود که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به 880 لیتر افزایش پیدا می‌کند، از این لحاظ در کلاس خود بهترین است.

علاوه بر این، چند محفظهٔ اشیاء هم در کابین خودرو تعبیه شده که تا 30 لیتر فضا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. یکی از این محفظه‌ها، جعبه‌داشبورد بالایی است که برای اولین بار در این کلاس ارائه شده است. رنو کایگر به‌زودی راهی بازار بسیار رقابتی خودروهای زیر چهار متر هند خواهد شد تا با خودروهایی مثل نیسان مگنیت، کیا سونت و هیوندای ونی به رقابت بپردازد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا