مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

عرضه همزمان نسخه توربوشارژ ام‌وی‌ام X33، در چین و ایران؛ جزئیات

آذرماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، از احتمال ورود نسخه توربوشارژ خودرو X33s به بازار ایران خبر داد. البته این احتمال گفته شده، بدلیل این است که فعلا نمونه مذکور، عرضه رسمی نشده است؛ اما مبادی رسمی کشور، از ورود قطعات نسخه توربوشارژ این خودرو، خبر می‌دهند.

اکنون، در برخی خبرگزاری ها و بخصوص رسانه‌های چینی، از تولید نمونه توربوشارژ خودرو چری تیگو3 (X33s) در چین خبر می‌دهند. علی‌رغم احتمال اعلام قیمتی حدود 79 هزار یوآن در چین، اما نسخه توربوشارژ وارد شده به ایران، با قیمتی حدود 84 هزار یوآن در برخی سامانه‌های گمرکات کشور ثبت شده است.

اما با رجوع به رسانه های چینی، گویا مشخص شده که برخی جزئیات نسخه توربوشارژ، با نوع موتور تنفس طبیعی، متفاوت است. البته بهتر است بدانید که خودرو X33 اسی که در بازار ایران با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی هم‌چنان درحال عرضه بوده، در چین با موتوری با حجم 1.6 لیتر که تنفس طبیعی بوده، درحال عرضه است.

جدا از این مسائل، قصد داریم تا نگاه دقیق تری به مشخصات و امکانات نسخه توربوشارژ X33 که گویا احتمالا با نام X33-T در ایران تولید شود، داشته باشیم. اما قبل از آغاز، بهتر است بدانید که چندی پیش، یکی از مخاطبان رسانه چرخان، تصویری از داخل کابین و داشبورد نمونه متفاوتی از X33s را ارسال کرده که گویا نکات مشابهی با نسخه جدید خودرو مذکور دارد.همانطور که در تصویر فوق، مشاهده کردید، در نسخه T خودرو X33، احتمالا شاهد صندلی چرمی خواهیم بود که دو رنگ بوده و رنگ قهوه‌ای را در خود دارد. همچنین، جنس روکش غربلیک فرمان نیز به چرمی تغییر کرده است. دستگیره درها نیز، شامل برخی تغییرات شده است.

اما از داخل کابین خارج شویم و به تغییرات نمای خارجی X33-T بپردازیم. همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده خواهید کرد، در ابتدا می‌توان دید که رینگ تراش خورده آلومینیومی دورنگ، جایگزین رینگ آلومینیومی نسخه AT-SPORT شده است. هم‌چنین آینه‌های بغل نیز با اینکه مشابه نسخه‌های قبلی بوده، اما تغییراتی را بهمراه داشته و حتی در نسخه چینی که قرار است تا بزودی عرضه شود، سیستم تاشو برقی نیز به این بخش افزوده شده؛ اما هم‌چنان معلوم نیست که آینه تاشو برقی در نسخه ایرانی نصب شود یا خیر؟! زیرا حداقل در نسخه AT-SPORT، آینه‌ها بصورت دستی تاشونده هستند.

اما به مهم‌ترین بخش این خودرو می‌رسیم. بخشی که بزرگترین تفاوت را نسبت به قبل داشته است. بطوریکه طبق گزارشات، قرار است تا خودرو X33-T با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و با گیربکس CVT در ایران تولید شود. گویا این موتور مانند دیگر برادران خودرو X33-T توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که این موتور در کشور چین، دچار برخی بروزرسانی ها شده و این عمل باعث تا موتور مذکور تا 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند. باز هم تاکید می‌شود که فعلا مشخص نیست که کدام نسخه از این موتور وارد ایران شود.

هم‌چنین بهتر است بدانید که درحال حاضر، نسخه AT-SPORT خودرو X33s با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی که به یک گیربکس جدید 5 سرعته اتوماتیک متصل شده، درحال عرضه است. این موتور نیز توانایی تولید 139 اسب بخار، قدرت و 180 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

اما بطور کل، از امکانات مشترک نسخه AT-SPORT و توربوشارژ خودرو X33s می‌توان به موارد ذیل، اشاره کرد:

  • سانروف
  • سامانه کروزکنترل
  • گرمکن صندلی های ردیف اول
  • دی لایت (چراغ روز)
  • نمایشگر لمسی به همراه نویگیشن
  • سامانه کنترل پایداری
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • حالت رانندگی اکو و اسپرت
  • سیستم نشاندهنده میزان فشار تایرها (TPMS)
  • سنسور نور
  • دو ایربگ
  • دوربین دید عقب به همراه سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
  • و…

طبق برخی اخبار و شایعات، گویا قرار است تا در ابتدا نسخه توربوشارژ تیگو5 رونمایی و عرضه شده، سپس نسخه توربوشارژ ام‌وی‌ام ایکس33 عرضه شود.

شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان می‌توانید در زیر، تصاویر نسخه AT-SPORT خودرو X33 که هم‌اکنون در حال عرضه توسط شرکت مدیران خودرو است را مشاهده کنید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یعنی چه تکراری است باید تبلیغ وتشویق آزاد است چون وقتی کمبود ها را می گوید تا اصلاح شودوکیفیت بالا می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا