مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

احتمال عرضه نسخه جدید آمیکو آسنا با چهره جدیدتر و با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی، قوت گرفت

تابستان امسال بود که شرکت آمیکو در سالن سهلان هتل المپیک تهران، اقدام به معرفی نمونه اتوماتیک خودرو آسنا کرد. اما امروز و بالاخره بعد از هفت ماه از معرفی نمونه اتوماتیک آسنا، اخباری به پایگاه خبری چرخان ارسال شده که گویا تغییراتی در نمونه نهایی نسخه اتوماتیک و دنده دستی آسنا اتفاق افتاده است.اینطور که مشخص است، گویا قطعات نسخه جدید آسنا وارد ایران شده و قرار است تا بزودی به بازار کشورمان معرفی شود. البته بهتر است بدانید که قبل از این، شرکت آمیکو قصد داشت تا تنها نسخه اتوماتیک را با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ عرضه کند؛ اما باتوجه به اسناد، گویا این شرکت قصد دارد تا نمونه دنده دستی را نیز با همین موتور در ایران مونتاژ کند. هم‌چنین درکل، این پیشرانه توانایی تولید 218 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در نمونه اتوماتیک، گیربکس از نوع 6 سرعته اتوماتیک بوده و در نوع منوآل نیز، 6 سرعته دستی میباشد.اما همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، برخی اطلاعات ضد و نقیض بدستمان رسیده که گویای برخی جزئیات از چهره نسخه جدید آمیکو آسنا است. البته بهتر است بدانید که نام اصلی خودرو آمیکو آسنا در بازارهای جهانی، هوآنگای N2 بوده و برادران بزرگتر این خودرو نیز، برروی همین پلتفرم طراحی و ساخته شده‌اند. N3 و N7 نام نسخه‌هایی است که از N2 لوکستر بوده و به مراتب امکانات بیشتری دارند.

برخی اخبار حاکی از آن است که گویا نمای بیرونی نسخه جدید آسنا تغییر کرده است. البته باتوجه به اینکه هم نسخه اتوماتیک و هم نسخه دنده دستی نسخه جدید وارد ایران شده، این احتمال وجود دارد که احتمالا پسوند پلاس را به خود بگیرد.

منابع مذکور، اشاره کرده‌اند که احتمالا نسخه جدید آسنا، برمبنای پیکاپ N3 یا N7 هوآنگای باشد. هنوز بطور رسمی برای رسانه‌ها مشخص نیست که کدام یک از پیکاپ‌های مذکور، نسخه جدید آسنا بوده و این احتمال نیز وجود دارد که نسخه جدید آسنا، با همان چهره قبلی نیز عرضه شود. اما مسئله ای که از نظر فیس نهایی شده، فعلا طراحی داشبورد و کابین این پیکاپ دودیفرانسیل است.درنهایت می‌توان گفت که درصورت ورود نسخه جدید آسنا با چهره جدیدتر، این پیکاپ رقیبی قدرتمندتر نسبت به KMC T8، فودی F22 و… بوده و حتی از نظر قدرت تولیدی نیز، از پیکاپ معروف ژاپنی، یعنی تویوتا هایلوکس 2.7 لیتری هم قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. در بحث قیمتی نیز، برخی منابع گمرکاتی کشور، قیمت نمونه دستی نسخه جدید را 120 هزار یوآن و قیمت نمونه اتوماتیک نسخه جدید آسنا را نیز حدود 133 هزار یوآن اعلام کرده است.

حال باید صبر کرد و دید که بالاخره شرکت ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو، نمونه‌های جدید آسنا را چه زمانی رونمایی و عرضه کرده و هم‌چنین قیمت تمام شده را بر چه مبنایی اعلام خواهد کرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک لش به تمام معنا، نه بدرد شهر میخوره نه میتونی تو پارکینگ ببری، تو آفرود آبروتو میبره، هر کی داره پشیمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا