مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

سفر به جزایر ماهشهر از بونه تا دارا

سفر به ماهشهر و جزایر ناشناخته آن، بهترین راه برای دیدن یک مقصد گردشگری جدید است. اگر می‌خواهید سفر دریایی فراموش نشدنی بروید، عازم جنوب غرب ایران شوید تا از زیباترین بندر خوزستان به سمت بیکران خلیج فارس شگفتی ببینید.

بهترین زمان سفر به ماهشهر

آب و هوای ماهشهر گرم و شرجی است و در فصل تابستان به اوج خود می رسد. در بهار و پاییز معتدل است و زمستانها هوا خنک می شود. اگر می خواهید بلیط ارزان هواپیما خریداری کنید، تابستان بهترین زمان است. اگر هم می خواهید در بهترین شرایط آب و هوایی به ماهشهر سفر کنید، از ماه آبان تا فروردین بهترین فرصت است.

جاهای دیدنی ماهشهر

بندر ماهشهر جاهای گردشگری مختلفی برای گشت و گذار دارد. این مکانها شامل تل کافرون، دریاچه نمک، پارک ارم، پارک ساحلی خور، بازار قدیم، آرامگاه شاهزاده حمزه، آرامگاه سید صالح و شهر تاریخی آسک است.

خورهای ماهشهر، مویرگ زنده جنوب

دریایی آرام و بدون موج تصور کنید که قایق ها آرام در آن حرکت می کنند. این تصویری از خورهای ماهشهر است که برای گردشگری دریایی بی نظیر است. خور به زبان بومی به معنی خلیج کوچک است. در این منطقه وسیع که بزرگترین زیستگاه ساحلی ایران به شمار می رود خورهای مختلفی چون خور سمایلی، خور غزاله، خور زنگی و خور موسی وجود دارد. اسکله خور غزاله بیش از صد سال قدمت دارد. ماهیگیران بومی همیشه در خورها تردد و صیادی می کنند. خور موسی از معروفترین آنهاست که یک کانال آبی 120 کیلومتری از بندر ماهشهر است. انواع پرندگان و آبزیان چون فلامینگو، میگو و کوسه در خور موسی دیده می شود.

نمایی هوایی از خور موسی و هزاران شاخه منشعب

 

جزیره دارا، آرامش محض

جزایر خلیج فارس فقط قشم، کیش و هرمز نیست. اگر از بندر ماهشهر مسیر خورها را با قایق در پیش بگیرید، زیباترین جزیره هایی می بینید که از آدمیزاد به دور است. در خلیج فارس دو نوع جزیره مسکونی و نامسکون وجود دارد. جزیره دارا جزو جزایر نامسکون به شمار می رود که هیچ سکنه ای ندارد. اینجا پر از پرندگان دریایی است که به دور از چشم آدمیان در پروازند. جزیره دارا منطقه حفاظت شده است و باید در سفر به این جزیره هیچ آسیبی به محیظ زیست وارد نکنید. برای سفری راحت و سریع بلیط هواپیمای ماهشهر  تهیه کنید.

بندر ماهشهر از لحاظ جغرافیایی در جنوب استان خوزستان قرار دارد. این بندر قدیمی در کتابهای تاریخی به نام معشور یا ماکول ذکر شده است. ناصر خسرو در سفرنامه خود به به این بندر تاریخی اشاره می کند و از دیدار با یعقوب لیث صفاری نوشته است. از دوران صفوی جز در چند سفرنامه نامی دیگر از ماهشهر به میان نیامده است. احداث راه آهن در دوران پهلوی باعث رشد دوباره ماهشهر شد. این بندر به مرور به اسکله ای مهم برای صادرات نفت تبدیل شد. هنوز بندر ماهشهر یک اسکله مهم صادرات نفتی و فراورده های پتروشیمی جنوب به شمار می رود.

پرستوهای دریایی ساکن در جزیره دارا
پرستوهای دریایی ساکن در جزیره دارا

 

جزیره بونه، مامن پرستوی دریایی

جزیره بونه هم مانند دارا از آدمیزاد خالی است و تا دلتان بخواهد آرامش و حیات طبیعی در آن جریان دارد. این جزیره کوچک در دماغه تنوب قرار گرفته و مسیر دسترسی آن از فقط از بندر ماهشهر امکان پذیر است. بنه از جزایر سه گانه معروف ماهشهر است. برای گشت و گذاری چند ساعت می توانید با بومیان همراه شوید. اینجا زیستگاه هزاران پرنده بومی و مهاجر مانند پرستوی دریایی است که زیباترین صحنه طبیعت بکر دریا را برای شما مجسم می کنند. در سفر به خوزستان بلیط لحظه آخری ماهشهر را فراموش نکنید.

جزیره قبر ناخدا، میراث ملی

سومین و بزرگترین جزیره سه گانه ماهشهر، قبر ناخدا است. این جزیره 4 هکتاری نیز بهترین محل برای تجربه آرامش ناب و دیدن حیات وحش خلیج فارس است. گونه های مختلفی از پرندگان چون سلیم خرچنگ خوار و اگرت است. این جزیره به عنوان میراث طبیعی کشور به تازگی ثبت شده است. هر گوشه جزیره، پرندگان روی زمین لانه ساخته اند و منظره طبیعی دلنشینی ایجاد کرده اند. همیشه برای خرید بلیط هواپیما تهران ماهشهر دو هفته زودتر از تاریخ سفرتان اقدام کنید و اگر ایام تعطیلات قصد سفر داشتید از دو ماه قبلتر به فکر تهیه بلیط باشید.

انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به ماهشهر را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به ماهشهر را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به ماهشهر را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

نمایی از ساحل جزیره قبر ناخدا

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی بلیط ارزان خریداری کنید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین مناسبترین قیمت بلیط را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا