مکمل بنزین
گوناگونخبر

لوکسژن U6 مونتاژی در ایران، سر از پلتفرم‌های فروش خودرو در اینترنت درآورد

چندی پپیش بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار ویدئو مونتاژ خودرو لوکسژن U6 در شرکت آذویکو را منتشر کرد. گرچه که این خودرو تیراژ تولید بسیار محدودی داشت، اما همچنان شرکت آذویکو قول دریافت رضایت از مشتریان را میداد. ولی پس از مدت ها و همچنین گذشتن موعدی که به وزارت صمت نیز داده شده بود، اما این شرکت برروی بدعهدی خود باقی مانده است.

اما به تازگی و در برخی پلتفرم‌های فروش خودرو در اینترنت، نام و تصاویر خودرو لوکسژن U6 نیز اضافه شده است. در تصاویر مذکور که مشخص است پلاکی برروی لوکسژن U6 نصب نشده، میتوان به برخی نکات پی‌برد. البته گویا این خودرو هنوز مجوز شماره گذاری را دریافت نکرده و احتمالا دریافت کننده خودرو و صاحب آگهی، توانسته تا خودرو را با پیگیری از مبادی قضایی دریافت کند. البته این سخنان احتمالی بوده و برای ما مسجل نیست.
جدا از مسائل مذکور، صاحب و دریافت کننده خودرو، اقدام به ثبت آگهی برای فروش کرده است. همچنین نکته عجیب ماجرا اینجاست که قیمت لوکسژن U6 نیز توسط ایشان، تقریبا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان مشخص شده است.

معرفی کوتاه

اما بیایید نگاهی به این خودرو بی‌اندازیم! لوکسژن U6 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 1.8 لیتر یا 1800 سی سی و مجهز به سامانه توربوشارژ بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با 177 اسب بخار، قدرت و 256 نیوتن متر، گشتاور است. همچنین این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن، به چرخ‌های جلو انتقال خواهد یافت.

از نظر شتاب نیز این کراس اوور تایوانی، با توجه به نیروی تولیدی این موتور و وزن U6 (تقریبا 1500 کیلوگرم)، می‌تواند در زمانی نزدیک به 11.2 الی 11.6 ثانیه به سرعتی برابر با صدکیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 185 کیلومتر خواهد بود. همچنین مصرف سوخت این خودرو با توجه به اعلام شرکت لوکسژن در هر 100 کیلومتر، به صورت ترکیبی کمتر از 7.7 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 اعلام شده است.

از امکانات لوکسژن U6 می‌توان به 6 کیسه هوا، سامانه ‌ ورود بدون کلید و دکمه استارت، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل کیفیت هوای کابین، سیستم تصویری حرفه‌ای کمپانی HTC، کامپیوتر سفری، فرمان پذیری صوتی، تودوری چرم صندلی‌ها، تودوزی چرم فرمان،‌ تنظیم آینه بغل‌ها به صورت برقی به همراه گرمکن، باز و بست آینه‌های جانبی برقی به صورت برقی، سانروف، سنسور نور ، چراغ‌های هالوژن،‌ سیستم کمکی ترمز BAS، ترمز هوشمند BOS، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، ضد هرزگردی TCS، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کمک در سربالایی HAC، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه دید عقب، رادار نقطه کور، جک درب صندوق عقب برقی، فناوری هوشمند پخش تصاویر از زوایا و نقطه کور، کروز کنترل و… اشاره کرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. البته شتاب این خودرو زیر 9.5ثانیه در 100km/h است و آپشن های مهم تری دارد که در مطلب فوق بطور زیرکانه ای اشاره نشده است مانند ترمز اتوماتیک اضطراری هنگام برخورد با عابر پیاده یا موانع وهد آپ و کروز هوشمند . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا