مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

شورولت کاپتیوا جواز ورود به کشور را گرفت!

با برطرف شدن تحریم‌ها روز به روز به کشورهایی که برای ورود به صنعت ایران اعلام آمادگی می‌کنند، اضافه می‌شود. پیش از این شرکت ائل خودرو ارس چند تبلیغ به عنوان واردات خودروهای شرولت منتشر کرده بود اما حالا قرار است شرکتی تحت عنوان “سهام پژوهان مهر” اقدام به واردات آن‌ها کند. پیش از این خبرهایی از ورود مدل TRAX و Aveo از این خودروسازی به ایران منتشر شده بود اما حالا شرکت سهام پژوهان خبر از عرضه شاسی بلند کاپتیوا منتشر کرده است. امیدواریم با توجه به منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، خودروهای با کیفیت اروپایی و آمریکایی بتوانند با حجم موتور محدود عرضه شوند تا علاوه بر امکانات، ایمنی خودروها در ایران افزایش یابد.Chevrolet-Captiva-2012-800-05
طراحی شورلت کاپتیوا برای اولین بار توسط خودروسازی کره‌ای دوو در سال 2006 انجام شد و سپس توسط شورلت به مرحله تولید رسید. این خودرو بر اساس پلتفرم محصولات جنرال موتورز ساخته شده و بر مبنای طراحی شورلت S3X تولید شده است. این خودرو در جهان بیشتر با نام شورلت کاپتیوا عرضه شده است، ولی در بازار کره جنوبی با نام دوو وینستورم شناخته می‌شد. آخرین مدل این خودرو در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که احتمالا همین مدل آماده عرضه در ایران می‌شود. شورلت برای این خودرو از ۴ پیشرانه بنزینی و 2 پیشرانه دیزلی بهره گرفت که کاپتیوا با پیشرانه‌ای 2.4 لیتری با  170 اسب بخار قدرت در کنار گشتاوری برابر با 230 نیوتن متر وارد ایران می‌شود. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت این موتور را بر عهده دارد. حداکثر سرعت خودرو 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. و در ۱۰.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ می‌رسد .

Chevrolet-Captiva-2012-800-32

طراحی کابین این خودرو به گونه‌ای است که شما احتمالا به آن علاقه‌مند خواهید شد. فضای بزرگ در کنار امکانات کافی به محبوبیت برند شورلت در ایران می‌افزاید چرا که همه ایرانی‌ها به برند شورولت علاقه خاصی دارند. مقدار فضای بار با وجود صندلی‌های عقب، حدود 769 لیتر است و این در صورتی است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان این فضای بار را به 1577 لیتر افزایش داد. در این فضا شما کیفیت ساخت و آپشن‌های مفید را در کنار هم لمس خواهید کرد. Taewan Kimاز بخش طراحی شورولت می‌گوید: هدف از طراحی فضای داخلی این خودرو رسیدن به یک محیط بزرگ و کارآمد مرتبط باMPV بوده است. ما سعی کردیم در طراحی داخلی این خودرو از هفت صندلی بهره بگیریم که با خواباندن صندلی‌های عقب فضای مضاعف‌ای برای سرنشینان ایجاد شود.

Chevrolet-Captiva-2012-800-42

طراحی ظاهری این خودرو شاید چیز جدیدی برا شما نداشته باشد اما همان آرم شورولت کافی است تا شما را مجذوب خود کند. حتی اگر خودروی شورولت جدید ما متعلق به سال 2012 میلادی باشد، به دید خودرویی  پیشرفته می‌توان به آن نگاه کرد. چرا که ورود خودروهای روز دنیا به ایران با چند سال تاخیر انجام می‌شود. طراحی جلویی و عقبی این خودرو تفاوت زیادی با سایر محصولات این کمپانی در این سایز ندارد و سعی شده ستون اصلی طرح‌های شورولت حفظ شود. طراحی شورولت به گونه‌ای است که هیچگاه برای شما تکراری نمی‌شود و جذابیت آن برای شما همیشه تازه باقی می‌ماند. فروش این خودرو در اروپا خبر از محبوبیت آن می‌دهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا