مکمل بنزین
خبر

خودروی خیره‌کننده مک‌لارن F1 به فروش گذاشته شد

با وجود اینکه هر روز تعداد زیادی خودرو توسط خودروسازان ساخته می‌شوند، اما اتومبیل مک‌لارن F1 خودرویی نیست که به تعداد زیادی ساخته و به فروش برسد. این خودروی جذاب ارزش خرید بالایی دارد، یعنی اگر قصد خریدن خودرویی را دارید، خودروسازان این خودرو را پیشنهاد می‌کنند.

در ادامه با چرخان همراه باشید تا با سایر ویژگی‌های این اتومبیل جذاب و خیره‌کننده آشنا شوید.

اولین تصاویر این خودرو توسط GT spirit منتشر شد. خودروی مک‌لارن F1 مدل 1995 اکنون در ایالت متحده قرار دارد. در آگهی‌های منتشر شده این خودرو اطلاعاتی درباره مقدار مسافت پیموده شده توسط آن داده نشده است.

این اتومبیل دارای موتور 6.1 لیتری V-12، رانندگی مرکزی و سبکی معقولی است. اکنون دو دهه از اولین حضور خودروی مک‌لارن F1 می‌گذرد و همچنان نیز تعداد زیادی از علاقمندان و رانندگان حرفه‌ای به این خودرو علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند. این خودرو همچنان ویژگی‌های چشمگیری دارد و در زمان تولید خود لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرده بود. خودروسازان بابت این خودرو جوایز زیادی دریافت کرده‌اند.

خودروی مک‌لارن F1 تولید سال 1995 است که اکنون در ایالت متحده آمریکا به فروش گذاشته شده است.

تصاویری که اکنون در این مقاله از این خودرو مشاهده می‌کنید، مدل استاندارد جاده‌ای است. گوردون موری، طراح این اتومبیل، هرگز قصد نداشت تا مدل‌های جدیدی را بیافریند و آن را گسترش دهد اما اکنون می‌توانیم نمونه‌های دیگری را نیز در این صنعت از این خودرو مشاهده کنیم. نسخه مسابقه‌ای مک‌لارن که برنده مسابقه Le Mans شد، خودروی GTR بود و پس از آن اتومبیل جاده‌ای LM و GTR Longtail نیز برای رقابت در برابر مک‌لارن F1 در طی مسابقات طراحی شد.

این خودرو به عنوان خودروی نمادین باقی مانده است که هم مک‌لارن و هم موری به عنوان طراحان جانشین آن به طراحی این اتومبیل می‌پردازند. تلاش مک‌‌لارن Speedtail است که دارای موقعیت مرکزی همانند F1 است؛ اما چیزی که این اتومبیل بیشتر از سری قبلی خود دارد این است که یک پیشرانه هیبریدی با قدرت 1055 اسب بخار در این خودرو جایگزین شده که باعث شده است آن را بسیار توانمند و مستحکم جلوه دهد.

گوردون موری،‌ طراح مک‌لارن F1، خودروی T.50 را روانه بازارها کرده است که به تجربه رانندگی با گیربکس دستی V-12 تاکید می‌کند و قادر است تا 12100 دور در دقیقه بچرخد. نیکی لادا (Niki Lauda) شخصی است که در مسابقات فرمول یک سه بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده ‌است. نیکی لادا در این مسابقات از خودروی T-50s استفاده کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا