Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با چانگان ایدو بیشتر آشنا شوید!

طی یک دهه اخیر صنعت کشورمان مورد حجوم چشم بادامی‌های کپی‌کار قرار گرفته و صنعت خودروسازی کشور نیز از این حجوم در امان نمانده است. حضور چینی‌ها در صنعت خودروسازی در ابتدا به‌نظر نمی‌رسید که بتواند منفعت خوبی برای شرق نشینان کسب کند، اما بر خلاف باورها، مردم مجبور شدند به سمت خرید خودروهای چینی حرکت کنند. چرا که برای مردم ۲ گزینه با قیمت متوسط وجود داشت، یکی خودروها زشت و بی‌کیفیت ایرانی و دیگری خودروهایی با چهره جدیدتر اما باز هم بدون کیفیت از دیار چین. اما با گذشت زمان وضعیت کمی بهتر شد، چون خودروسازان چینی به کیفیت و طراحی خود بیشتر از برندهای ایرانی اهمیت دادند و محصولاتی را عرضه کردند که علاوه بر ظاهر، کیفیت و تجهیزات بهتری داشت. با این رشد و پیشرفت دور از ذهن نیست که چشم بادامی‌های چینی بتوانند به زودی با همتایان کره‌ای خود رقابت کنند، و محصولات ارزان برندهای چینی جایگزین کره و ژاپن شود. از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به فاو، جک و چانگان اشاره کرد.

حدود یکسال می‌شود که چانگان ایدو توسط سایپا به مردم معرفی شده و در خیابان‌های شهر در حال تردد است؛ در حالی که بسیاری نمی‌دانند این خودرو از چه شجره‌نامه‌ای برخوردار است و چه چیزی در دل خود دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم این خودرو را برای شما بیشتر معرفی کنیم تا اگر قصد خرید دارید، انتخاب‌تان آگاهانه‌تر باشد.

41209_changan-eado-11

چانگان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین است. دفتر مرکزی و کارخانه اصلی چانگان، در شهر چونگ‌کینگ قرار دارد. این شرکت که به چانا هم مشهور است طبق آمار سال ۲۰۱۰ به عنوان چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی چین دست یافت. در حال حاضر مراکز تحقیق و توسعه این خودروسازی در دیترویت آمریکا، ناتینگهام بریتانیا، تورین ایتالیا و یوکوهاما ژاپن دایر است. از مهم‌ترین بازارهای صادراتی این کمپانی نیز می‌توان به کشورهایی همچون روسیه، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی، مالزی، کویت و فیلیپین و… اشاره نمود. در ۱۰ مارس ۲۰۱۴ چانگان موتور و سایپا بر سر تولید دو خودرو جدید در ایران و ارسال قطعات با یکدیگر قرارداد همکاری بستند. یکی از این خودروها که سایپا آن را عرضه می کند چانگان cs35 است و دیگری چانگان eado است.

48925_27003

طراحی بدنه چانگان ایدو در تورین ایتالیا انجام شده و چهره قابل قبول تری نسبت به برخی از خودروهای چینی دارد. چانگان از این محصول همواره به عنوان یکی از برترین‌های شرکت خود نام برده  و مدت زمانی معادل 3 سال را صرف توسعه این خودرو نموده است. این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان هم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. داخل کابین این خودرو نیز به نحوی طراحی شده که  بتواند خریدار را جذب نماید. صفحه نمایش تقریبا بزرگ در کنار قسمت‌های آلومینیومی سبک کابین اسپرت را به ارمغان آورده است. این کابین جوابگوی نیاز یک خانواده ۴ نفره خواهد بود چرا که اساسا شما با یک سدان با تیپ بدنی کوچک روبرو هستید.

برخی از تجهیزات ایدو:

  • ایربگ راننده و سرنشین
  • رینگ 16 اینچی آلومینیومی 
  • فرمان هیدرولیک
  • سانروف
  • کامپیوتر سفری 
  • سنسور پارک دنده عقب
  •  هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی
  • دکمه های تنظیم بر روی فرمان
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • صندلی چرمی 

88768_changan-eado-12

اگر چه پیشرانه ایدو زیاد قدرتمند نیست اما یکی از پاک‌ترین موتورهای ساخت چین است و با همین قدرت می‌تواند به راحتی خودروی 1325 کیلوگرمی شما را در جاده‌ها همراهی کند. پیشرانه 1.6 لیتری ۴ سیلندری و ۱۶ سوپاپی ایدو، قدرتی معادل با 112 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه برای این خودرو فراهم می‌کند. گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. مصرف ایدو در شهر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در جاده 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. جیلی امگرند در بازار ایران نزدیکترین رقیب ایدو محسوب می‌شود. البته امگرند قدرت بیشتری دارد اما قیمت آن نیز در حدود ۱۰ میلیون تومان از ایدو بیشتر است.

5 دیدگاه
  1. محمد صادق می گوید

    خیلی ماشین خوبیه واقعا. هنوز نفهمیدم چرا تو ایران فروش خوبی نکرد؟
    واقعا حقش نبود. برید تو سایتای چینی یکی از بهترینهاشونه. خودشون عاشقشن و خیلی فروش کرده تو چین

  2. علی می گوید

    سلام
    من تازه این ماشین رو خریدم
    این هفته مسافرت رفتم. سمت چالوس
    قبل از رفتن بعلت اینکه باد لاستیکم کم شده بود، توی پمپ بنزین اتوبان تهران کرج، لاستیک رو باد زدم. اصلا قبلش نفهمیدم که لاستیک کم باده. یه آقایی توی پمپ بنزین به من گفت. اصلا نه فرمون میزد و نه ماشین میکشید. گفتم شاید پنچره، ولی اون آپاراتی گفت نه، والف لاستیک شل بود و…، راه افتادیم سمت کرج. دقیقا بعد از عوارضی اول چالوس یه صدایی اومد، توقف کردم و دیدم لاستیک بادش خالی شده و رینگ به لاستیک فشار آورده و لاستیک کاملا پاره شده، و روی رینگ راه میرفت. خداییش اصلا نه فرمون میکشید نه هیچی، اونم با ۱۱۰ تا سرعت. یعنی اگه صدای رینگ رو نمیفهمیدم، همینجوری به مسیرم ادامه میدادم. واقعا پایداری این ماشین ردیفه. دمشون گرم
    البته اشتباه یه شاگرد آپاراتی نزدیک بود کار دستمون بده، البته خداروشکر که ماشین جونمون رو حفظ کرد. ولی اشتباه اون آقا ۲۸۵ تومن هم خرج گذاشت روی دستمون

  3. مهدی می گوید

    سلام ماشین خیلی خوبه من دارمش حرف نداره

  4. شهلا می گوید

    میگن تولیدش متوقف شده واقعا حیفه کاش بود من میخریدم عاشقشم

  5. شهلا می گوید

    کاش یکی بود من میخریدم حیف شد من عاشقشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.