مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای بازار ایران معرفی شدند

چند روز پیش در خبری اعلام کردیم خودروی سایپا کوییک در آخرین آزمون‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موفق به کسب 4 ستاره کیفی شد و از نظر بازدهی و ایمنی، نسبت به گذشته امتیازات بهتری دریافت کرده است. حال روز گذشته فهرست کامل امتیازات دریافت شده توسط تمامی خودروهای تولید داخل، مونتاژی و وارداتی به کشور اعلام شد.

امتیازات اعلام شده در آزمون‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بدست آمده، این آزمون در بهمن‌ماه گرفته شد و بر اساس آن در حال حاضر خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک از شرکت ایران خودرو، به عنوان باکیفیت ترین خودرو بازار ایران شناخته می‌شود. خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک توانست در این آزمون‌ها 5 ستاره کیفی دریافت کند، هیچ خودرو دیگری موفق به دریافت 5 ستاره نشده و این یک امتیاز و پیروزی برای مدل دنا پلاس توربو اتوماتیک است.

بعد از دنا پلاس توربو اتوماتیک، مدل‌های کوییک، پژو 207، دنا پلاس، دنا پلاس توربو، S7 اتوماتیک و SWM G01F توانستند 4 ستاره کیفی دریافت کنند. در این میان خودرو‌های هایما S7 اتوماتیک و SWM G01F به عنوان گران‌ترین مدل‌های بازار با 4 ستاره کیفی و مدل کوییک از سایپا به عنوان ارزان‌ترین خودرو با 4 ستاره کیفی شناخته می‌شوند. در واقع کوییک در میان خودروهای سطح قیمتی 5 تنها مدل دارای 4 ستاره کیفی است که نشان از ارزش خرید بالای این خودرو دارد. در ادامه جدول  ارزشیابی کیفی خودرو در بهمن ۹۹ را مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به عنوان مرجع بازرسی مورد تایید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور را برعهده دارد. آزمون‌های ارزشیابی کیفی این شرکت، معتبرترین آزمون در حوزه ایمنی خودروهای ساخت داخل محسوب می‌شود و در آن تمامی موارد حوزه ایمنی خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این آزمون‌ها عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف خودرو همچون تعلیق، فرمان، موتور، انتقال قدرت، ترمزها، تجهیزات الکترونیکی، نفوذ آب، صداهای غیرعادی و حتی رنگ‌بندی بدنه و تزئینات داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ال نود کو؟؟ والا اون نصف بیشتر اینارو میخوره از هر نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا