مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

تیگو8 پلاس به عنوان جدیدترین محصول مدیران خودرو همراه با برخی جزئیات دیده شد!

اواسط بهمن‌ماه گذشته بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین‌بار، تصاویری از محصول جدید تیگو8 پلاس که به تازگی وارد کشور شده بود را منتشر کرد. در آن زمان که این تیگو8 پلاس در مرکز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور حضور داشت، این برداشت اتفاق افتاد که حضور و مونتاژ این خودرو در ایران قطعی شده است.

اما در ادامه، تصاویر دیگری از چری تیگو8 پلاس که در پارکینگ شرکت مدیران خودرو حضور داشتند به ما ارسال شد که در زیر می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

اما پس از این وقایع، اواخر سال گذشته بود که شرکت مدیران خودرو اقدام به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی از یک خودرو نامشخص در سطح شهر تهران کرد. باکمی دقت به این بیلبوردهای تبلیغاتی مدیران خودرو که هم‌چنان هم در برخی از سطوح شهر تهران قابل مشاهده است، می‌توان فهمید که محصول مورد نظر، چیزی نیست جز چری تیگو8 پلاس! البته باتوجه به روندی که شرکت مدیران خودرو از اواسط سال 99 آغاز کرد، می‌توان بطور یقین گفت که تیگو8 پلاس نیز با لوگو MVM عرضه خواهد شد.همانطور که در تصویر فوق مشاهده کردید، گویا قرار است تا دو برادر ناتنی تیگو8 پلاس و بهمن فیدلیتی (جتور X70s) در نیمه اول امسال به رقابت با یکدیگر بپردازند. ولی آنطور که برخی منابع، خبرهایی را به خبرنگار سایت چرخان ارسال کرده‌اند، گویا خودرو فیدلیتی، قیمتی به مراتب پایین‌تری از تیگو8 پلاس خواهد داشت. البته این مسئله خود دلایلی دارد که از مهم‌ترین آنان می‌شود به داخلی سازی بالای فیدلیتی و هم‌چنین لوکس بودن تیگو8 پلاس اشاره کرد.تیگو8 پلاس درحال آزمایش در کشوراما دوباره به تیگو8 پلاس بپردازیم. چری تیگو8 پلاس یا همان تیگو8 پرو در بازارهای جهانی، با دو نوع بدنه داشبورد عرضه می‌گردد. با اینکه در تابستان 99، مدیران خودرو یک نظرسنجی درباره داشبورد و مانیتور تیگو8 پلاس در فضای مجازی برگزار کرد؛ اما با کمی جستجو، می‌توان دید که چری اینترنشنال، نسخه‌ای را به بازار خاورمیانه صادر کرده که مانیتور اصلی خودرو از آمپر سرعت‌سنج جدا است.با این حال و با وجود اشتراک های بازاریابی چینی‌ها برای مارکت خاورمیانه، می‌توان انتظار داشت که تیگو8 پلاس با همین داشبورد در مدیران خودرو مونتاژ خواهد شد. همان‌طور که قبلا هم ذکر کرده بودیم، به احتمال قوی تیگو8 پلاس با همان موتوری که قبلا برای تیگو هشت فاز یکی که برای بازار ایران تدارک دیده شده بود، مونتاژ خواهد شد.

این موتور که 2 لیتر حجم داشته، مجهز به سامانه توربوشارژ بوده و با اتصال به گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

امکانات تیگو8 پلاس در نسخه جدید به شرح ذیل است:

– دوربین 360 درجه
– صندلی‌های جلو برقی
– سوییچ خودرو به صورت ساعت هوشمند
– دارای شش ایربگ
– کنترل پایداری
– سیستم تهویه سه گانه
– باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایرها
– دارای سامانه اتوپارک
– دارای سیستم HDC
– کروز کنترل هوشمند
– دارای رادار‌های نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان و …

البته مدیران خودرو باتوجه به سابقه‌ای که در مونتاژ محصولات چری دارد، اثبات کرده که در اکثر اوقات خودروهای چری را با حذف امکانات وارد ایران می‌کند. در چری تیگو8 پلاس نیز احتمالا همین موضوع صدق کرده و احتمال دارد تا ما شاهد حذف امکاناتی چون کروزکنترل هوشمند، رادارهای تابلوخوان، سامانه اتوپایلوت و… باشیم.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. به عوض این میرم یدونه کولئوس یا سانتافه دست دو میگیرم. این چیه آخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا