Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تارا و برخی محصولات دیگر ایران خودرو راهی روسیه می‌شوند

سال‌هاست که بدلیل روابط خوب سیاسی کشورمان با روسیه، مسئولان قصد دارند تا روابط اقتصادی‌مان را نیز با این کشور بهبود ببخشند. در این زمینه، صنعت خودرو به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا، چندی است که مورد توجه همگان قرار گرفته و قرار است تا خودروهای ایرانی، پرچم‌دار محصولات ایران در روسیه شوند.در همین جهت سابینا نوبری به عنوان مدیرکل صادراتی منطقه آسیا، اروپا و CIS درباره آخرین وضعیت صادرات خودرو‌های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: درحال حاضر صادرات به کشور آذربایجان را داریم که با حمایت‌های دولت همراه و در حال توسعه است.

او افزود: تلاش می‌کنیم تا با حضور در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، بتوانیم سهم خود از بازار کشور‌های عضو این اتحادیه افزایش دهیم. این‌گونه نمایشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارند به ویژه این که قرار است این نمایشگاه در کشور خودمان برگزار شود.

نوبری ادامه داد: امیدواریم روابط‌مان را با کشور‌های عضو این اتحادیه افزایش دهیم تا بعد از آزاد شدن تعرفه گمرکی طی یک و نیم تا دو سال آینده که قرار است خودرو نیز به لیست این کالا‌ها بپیوندد، بتوانیم خودرو‌هایی که در کلاس آن‌ها رقابت کمتری وجود دارد، در روسیه تولید کنیم.

او درباره اسامی خودرو‌های مورد نظر برای تولید در روسیه، گفت: اسامی دقیق این خودرو‌ها بعد از مذاکره اعلام می‌شود اما بیشتر سعی می‌کنیم تا در زمینه تولید خودرو‌های اکونومی مثل دنا، سمند و رانا در آن کشور ایفای نقش کنیم، تارا نیز خودروی خوب و نوینی است.

نوبری درباره اسامی خودرو‌هایی که در حال حاضر به کشور آذربایجان صادر می‌شوند، بیان کرد: سمند، دنا، دنا‍ پلاس و ۴۰۵ خودرو‌هایی هستند که به آذربایجان صادر می‌کنیم. اوایل سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، توقفی را در صادرات به این کشور داشتیم، اما با روش‌های بهداشتی صادراتمان را ادامه دادیم.

او گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران و اعضای سفارت ایران در کشور آذربایجان، کمک بسیاری در این زمینه به ما کردند. از حدود یک سال و نیم تا دو سال گذشته، حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به آذربایجان صادر کرده‌ایم.

3 دیدگاه
  1. محسن می گوید

    خیلی ماشین چرتیه!!!

  2. محمدی می گوید

    ارزش این قیمت نداره.

  3. محمدرضا احمدی می گوید

    همون راناپلاس هستش که فقط سامانه کنترل پایداری داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.