مکمل بنزین
تازه‌ها

تصاویر نسل دوم خودروی پورشه ماکان مدل سال 2022 لو رفت!

شرکت پورشه هم اکنون در حال آزمایش نمونه‌های اولیه خودروی ماکان به‌روز شده است. این خودروی کراس‌اوور جذاب، ابتدا در سال 2015 طراحی و در بازارها ظاهر شد و سپس در سال 2019 نیز به‌روزرسانی عمده‌ای دریافت کرد. پس از آن، اکنون این نمونه اولیه برای بار دیگر دچار تغییراتی شده است که در سال 2022 معرفی خواهد شد. این به این معنی است که اولین نسخه آن احتمالا اواخر امسال ظاهر می‌شود.

در ادامه این مطلب با چرخان همراه باشید تا با ویژگی‌های جذاب این خودرو آشنا شوید.

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که چرا یک خودرو باید چندین بار دچار تغییرات و به‌روز‌رسانی شود؟ پورشه در حال کار بر روی مدل ماکان است که دوباره طراحی شده است، این خودرو یک مدل الکتریکی است که به طور مشترک توسط پورشه و گروه فولکس واگن آئودی ساخته شده است. نمونه‌های اولیه این مدل الکتریکی نیز در حال آزمایش است.

تصاویر نسل دوم خودروی پورشه ماکان مدل سال 2022
پورشه ماکان مدل سال 2022

پیش‌بینی شده است که خودروی پورشه ماکان الکتریکی در سال 2022 احتمالا به عنوان مدل 2023 وارد بازار شود. این مدل بی‌شک بعد از همه محبوب‌ترین مدل این شرکت خواهد شد. این سری از به‌روزرسانی‌ها سبک و فناوری مدل فعلی را با ماکان الکتریکی آینده مطابقت می‌دهد.

هنوز کاملا مشخص نیست که چه تغییرات مکانیکی در خودرو انجام شده است اما احتمالا یک یا چند پیشرانه هیبریدی به خودرو اضافه خواهد شد. پیشرانه هیبریدی پلاگین در خودرو کار نمی‌رود، زیرا باتری مورد نیاز این نوع سیستم فضای صندوق عقب زیادی اشغال می‌کند، به همین دلیل به هیچ وجه سازندگان خودروی پورشه الکتریکی از آن استفاده نخواهند کرد. طراحان شرکت پورشه سعی داشته‌اند تا تفاوت ظاهری زیادی بین مدل فعلی و نسل جدید پورشه ماکان ایجاد کنند.

نسل دوم خودروی پورشه ماکان

شرکت خودروسازی آئودی نیز خودروی جدید خود را به سیستم الکتریکی مجهز کرده است که خودروی Q6 E-Tron نامیده می‌شود. شرکت آئودی تأیید کرده است که دیگر موتورهای احتراق داخلی جدیدی تولید نخواهد کرد زیرا قصد دارد از این پس  خودروهایی الکتریکی تولید و طراحی کند.

به جای به کار گرفتن برنامه‌ای برای افزایش طول عمر خودروی ماکان با سیستم احتراق داخلی، پورشه همچنان به استفاده از ماشین‌های الکتریکی معتقد است. این خودروساز تخمین می‌زند که تا سال 2030 بیش از 80 درصد از فروش آن از خودروهای الکتریکی باشد و بیست درصد باقی مانده نیز از خودروی جدید 911 باشد. این خودرو آخرین نمونه پورشه است که موتور احتراق داخلی دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا