Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تولید یک شاسی بلند چینی‌ با کپی از روی جیپ!

کمپانی‌های متعدد چینی به‌جای ارائه یک طراحی قوی از خود، معمولا چند طراحی خودروی مطرح دنیا را با هم ترکیب می‌کنند و با نام جدید به اسم شرکت خود بر روی خط تولید قرار می‌دهند. BJ20شاسی بلند چینی قرار است در نمایشگاه پکن به نمایش درآید و در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به بازار چین عرضه شود. با نگاه اول به جلوی این خودرو شما به این نتیجه خواهید رسید که BJ20 نتیجه ترکیب محصولات جیپ و نیسان است. جلوپنجره از جیپ و چراغ‌ها از نیسان کپی شده‌اند. این خودرو بر روی پلتفرم Senova X65 ساخته شده، با این تفاوت که ابعاد شاسی بلند جدید چینی از هم وطن خود کوچکتر است. موتور BJ20 بنظر نمی‌رسد بتواند این شاسی بلند، سنگین را به راحتی در جاده همراهی کند چرا که طراحان شرکت گمنام چینی برای این خودرو از موتور ۱.۵ لیتری میتسوبیشی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت استفاده کرده‌اند.

طبیعی است که با این قدرت موتور کم، از گیربکس دستی به‌جای اتومات در انتقال نیرو استفاده شود بنابراین در BJ20 از یک گیربکس ۶ سرعته دستی بهره گرفته شده است. این خودروساز چینی که زیرمجموعه کمپانی ‌BAIC محسوب می‌شود. خودروهای خود را بطور واضح از روی دست جیپ می‌سازد ولی این‌کجا و آن‌کجا. قسمت عقب این خودرو بسیار شباهت نزدیکی به محصولات آئودی و آلفارومئو دارند ولی بطور بسیار ناشیانه باریک طراحی شدند، بنابراین رانندگانی که پشت سر این خودرو در حال حرکت هستند برای دیدن چراغ‌ها ترمز BJ20 از فاصله کمی دورتر باید بسیار دقت کنند.

beijing-auto-bj20-bj-5-660x453

دریچه‌های هوای این ماشین لوگوی شرکت سنوا را در خود دارند و استفاده از یک مانیتور بزرگ ۱۰ اینچی در کنار قسمت‌های داخلی فیبرکربنی و همچنین سیستم تصویه هوای داخل کابین از نقاط مثبت این خودرو محسوب می‌شود. فضای خالی بزرگ قسمت سپر عقب یک نکته منفی دیگر در طراحی این جیپ چینی است، بنظر می‌رسد طراحان برای این قسمت از خودرو نتوانستند مشابه خارجی پیدا کنند تا با کپی کردن، این فضای خالی را پر نمایند. البته باید به این نکته اشاره کرد که کپی کاری از روی محصولات دیگر کار راحتی نیست و نیازمند تکنولوژی ساخت، علم ساخت خودرو و … است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.