مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نسل جدید سیتروئن C5 با پسوند X و فرمی کاملاً تازه معرفی شد

پیش‌ازاین، سیتروئن C5 یک سدان میان سایز بود که در مقطعی توسط سایپا در کشورمان هم عرضه شد اما توفیقی پیدا نکرد. در سال 2017، سیتروئن به تولید این خودرو پایان داد و برای چند سال خبری از آن نبود تا اینکه حالا دوباره بازگشته است. البته C5 جدید که حالا C5 X نام گرفته، کاملاً با سدانی که قبلاً می‌شناختیم تفاوت دارد زیرا به دلیل کاهش محبوبیت و فروش سدان‌ها در بازارهای جهانی، سیتروئن نسل جدید C5 را به خودروی منحصربه‌فردی تبدیل کرده که آن‌را ترکیبی از سدان، استیشن و کراس‌اوور می‌داند.

سیتروئن C5 X در طراحی از کانسپت CXperience سال 2016 الهام گرفته و به همین دلیل از بدنه‌ای استیشن مانند با سقفی شیب‌دار سود می‌برد. در جلو و عقب خودرو نیز از چراغ‌های V شکل سیتروئن استفاده شده که اولین بار در C4 جدید آن‌ها را دیدیم. خط کمر بالا، کاپوت کشیده و خطوط سیال هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این ساخته جدید فرانسوی‌ها هستند. سیتروئن C5 X جدید با 4,805 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,485 میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه فولکس‌واگن پاسات دارد. در همین حال، فاصله محوری این خودرو نیز با 2,785 میلی‌متر، کاملاً کشیده بوده و به گفته سیتروئن فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

در داخل C5 X نیز مطابق چیزی که از سیتروئن انتظار می‌رود، شاهد فضایی مدرن و منحصربه‌فرد هستیم که یک نمایشگر 12 اینچی لمسی وضوح‌بالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. این سیستم از قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر قابل تنظیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار بوده و چهار پورت USB و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم آن‌را همراهی می‌کنند.

C5 X همچنین به نمایشگر سربالا با صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌رنگی روی شیشه جلو هم برخوردار است که تجربه رانندگی راحتی را فراهم می‌کند زیرا دیگر نیازی نیست راننده چشم خود را از مسیر بردارد و اطلاعات مهم همیشه در مقابل او هستند. علاوه بر این، پرچم‌دار جدید سیتروئن به لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی فعال مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب و دوربین دید 360 درجه هم مجهز شده است.

 

سیتروئن C5 X با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی مختلفی به بازار عرضه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها یک نمونه پلاگین‌هیبریدی با 225 اسب بخار قدرت است. این سیستم از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که امکان پیمودن 50 کیلومتر را با حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

C5 X اولین محصول سیتروئن محسوب می‌شود که به سیستم تعلیق فعال جدید این شرکت بنام Advanced Comfort مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود، وعده کیفیت سواری مشابه قالیچه پرنده را داده است. این سیستم سه حالت مختلف را ارائه می‌کند که در نرم‌ترین حالت، خودرو را تبدیل به کشتی روی جاده می‌کند و در سفت‌ترین حالت کنترلی دقیق و تیز را در هنگام پیچیدن فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا