مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

هاچ بک جدید جیلی Emgrand GS در راه است!

Emgrand GS نام هاچبک جدید جیلی است، که قرار است اواخر ماه میلادی در نمایشگاه پکن برای اولین بار‌ به‌طور رسمی به نمایش گذاشته شود. همه ما از کیفیت و درجه رضایت مشتریان ایرانی جیلی به خاطر حضور پررنگ این برند چینی در کشورمان آگاهی داریم و در مطالب قبلی پیرامون کیفیت محصولات جیلی به‌طور مفصل صحبت کرده‌ایم. اما حالا این خودروسازی یک محصول هاچبک اسپرت جدید را در سبد محصولات خود قرار داده است. ضربه‌گیرهای جدید در کنار جلودپنجره تغییر یافته نسبت به محصولات دیگر جیلی در این خودرو بسیار به چشم می‌آید. قسمت عقب Emgrand GS زیبا طراحی شده، به‌گونه‌ای که چراغ‌های عقب و اگزوزهای اسپرت بزرگ، شما را به خود جذب می‌کند.

geely-emgrand-gs-6b-660x378

متاسفانه در محصول جدید جیلی نیز مانند سایر خودروهای چینی در قسمت موتور ضعف بزرگ به چشم می‌آید و این ضعف چیزی نیست جز یک موتور با حجم کم و قدرت بسیار پایین. اگرچه چهره Emgrand GS بسیار اسپرت است اما موتور این ماشین علامتی از اسپرت بودن ندارد و موتورهای ۱.۳ لیتری توربو و ۱.۸ لیتری نمی‌توانند تجربه خوبی از رانندگی در یک خودروی اسپرت را برای شما فراهم کنند. جیلی برای موتور ۱.۳ لیتری توربوی این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته DCT استفاده کرده و گیربکس پیشرانه ۱.۸ نیز از نوع ۶ سرعته اتومات و دستی خواهد بود. قیمت پایه Emgrand GS برای بازار چین ۸۰.۰۰۰ یوآن تعیین شده که تا ۱۲۰.۰۰۰ یوآن برای نوع فول متغیر خواهد بود.

geely-emgrand-gs-1c-660x418

قسمت داخلی Emgrand GS تمام علائم یک خودروی خوب را در خود دارد. پدال‌های الومینیومی مشبک در کنار جنس مواد خوب و صندلی‌های چرم، همچنین صفحه نمایش ۸ اینچی با امکاناتی مانند سیستم اپل CarPlay و اپلیکیشن مخصوص جیلی با نام G-link مهر تاییدی است بر گفته‌های ما. در قسمت دسته دنده نیز جنس کربنی سیاه و دکمه‌های قرار گرفته در کنار آن حس یک خودروی اسپرت را در شما برمی‌انگیزد. با وجود نمایندگی رسمی محصولات جیلی در کشورمان می‌شود انتظار داشت که این خودرو بعد از رونمایی رسمی و تولید انبوه در ایران نیز حضور پیدا کند. اگر از موتور نه‌چندان قدرتمند Emgrand GS چشم پوشی کنیم، این محصول می‌تواند یک گزینه خوب برای حضور در کشورمان باشد.

geely-emgrand-gs-3-660x429

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا