مکمل بنزین
رپورتاژ

آموزش و نصب جی پی اس بر روی ماشین+هزینه

همان طور که شما عزیزان هم می دانید از جی پی اس ها بر روی ماشین و تلفن همراه و انواع وسایل نقلیه استفاده می کنند که بسیار هم مفید و پر کاربرد است. شاید شما بخواهید فرزند تان را چک کنید که با ماشین خارج از شهر نرود و یا بخواهید بدانید کجا می رود، شاید بخواهید از طریق جی پی اس که روی ماشین خود نصب نموده اید آدرسی را پیدا کنید البته که چنین کاری را هنگام مسافرت به شهر های مختلف به راحتی می توانید انجام دهید. اکنون در خدمت شما هستیم تا درباره نصب جی پی اس بر روی ماشین و هزینه های نصب آن صحبت کنیم.

مهم ترین کاربرد ردیاب که بر روی ماشین وصل می کنند این است که اگر خدایی نکرده خودرو شما را به سرقت ببرند شما به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید ماشین خود را پیدا کنید.

جی پی اس ماشین چیست؟ و لزوم نصب جی پی اس؟

یکی از لوازم های جانبی ماشین جی پی اس ها هستند، جی پی اس های مخصوص ماشین، بر روی ماشین نصب می شوند و به وسیله سیم کارتی که در آن وجود دارد موقعیت مکانی دقیق را برای مخاطب خود ارسال می کند که البته باید آن را تنظیم نمود تا در هر لحظه بتواند گزارش کند. شاید وصل جی پی اس بر روی خودرو کاری بیهوده به نظر برسد اما به هیچ وجه این گونه نیست.

زیرا شما با نصب ردیاب بر روی ماشین تان در واقع امنیت را بالا برده اید و هیچ ترسی بابت دزدیده شدن آن نخواهید داشت چون به سرعت ماشین را پیدا خواهید کرد، پس همان طور که گفته شد وجود جی پی اس بر روی ماشین بسیار ضروری است که نصب آن هم کار حساسی است که در ادامه به چگونگی نصب ردیاب اشاره خواهیم کرد پس لطفا به ادامه مطلب دقت نمایید.

آموزش نصب جی پی اس روی ماشین

پس از این که تصمیم گرفتید که یک جی پی اس خوب برای ماشین خود خریداری کنید و بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری نمودید باید به فکر نصب آن باشید، درست است که نصب جی پی اس روی خودرو کار سختی نیست اما بسیار حساس است و به دقت و توجه نیاز دارد در ادامه نصب ردیاب ماشین را مرحله به مرحله توضیح داده ایم به موارد زیر دقت نمایید:

  • در مرحله اول سیم اصلی دستگاه جی پی اس را به درون سوکت آن متصل می کنید.
  • در مرحله دوم باید کلید هشدار SOS را نصب کنید.
  • در مرحله سوم می توانید رله قطع برق ماشین را وصل کنید.
  • در مرحله چهارم بهتر است که قابلیت هشدار باز شدن درب ماشین توسط جی پی اس را فعال کنید.
  • در مرحله پنجم می توانید سیستم قابلیت ارتباط صوتی را فعال نمایید.
  • و در مرحله ششم و یا آخر می توانید کنترل کننده قفل مرکزی ردیاب را نصب نمایید.

در مرحله اول روی بدنه هر سیم علامتی وجود دارد که بیانگر آن است که به کدام سوکت وصل شود. در مرحله دوم منظور از هشدار SOS همان هشدار خطر است که برای دریافت کمک است. در مواقع لزوم جی پی اس هشدار خطر می دهد و تقاضای کمک می کند. در مرحله سوم شما می توانید با نصب رله تعیین کنید که از چندین کیلو متر دور تر از ماشین هم اگر باشید به راحتی دستور خاموش شدن آن را بدهید در این صورت برق ماشین قطع شده و ماشین خاموش می شود.

و در مرحله چهارم اگر درب خودرو شما باز شود به سرعت به شما گزارش می دهد. و در مرحله آخر قفل مرکزی برای این که شما دستور قفل و باز کردن درب را بدهید نصب می شود.

هزینه نصب جی پی اس ماشین

همان طور که در بالا هم اشاره نمودیم شاید تصور کنید که نصب ردیاب یک کار ساده و راحت باشد اما باید بدانید که بسیار حساس است و هر کسی نمی تواند از پس نصب آن بر آید یعنی نصب ردیاب کار من و شما نیست و کار را باید به کاردان بسپارید.

معمولا در فروشگاه های فروش جی پی اس و ردیاب افرادی وجود دارند که به نصب و تعمیر دستگاه جی پی اس آگاهی کامل دارند  و شما نیازی نیست هزینه اضافه تری بدهید.  در نتیجه  شما با  خرید جی پی اس خودرو  هزینه نصب جی پی اس بر روی ماشین را نیز پرداخت کرده اید.

کاربرد جی پی اس ماشین

در بند های بالا هم گفته شد که به چه میزان وجود جی پی اس ماشین مفید است به همین خاطر مهم دانستیم که چند مورد از کاربرد های جی پی اس را برای شما عزیزان بر شماریم تا شاید شما هم تصمیم به خرید آن گرفتید. از جی پی اس ها در خودرو های امداد رسانی همانند ماشین اورژانس، و ماشین های پلیس و نیروی انتظامی استفاده می شود،  هم چنین برای هدایت و کنترل ناوگان مسافر بری مثل اتوبوس از جی پی اس استفاده می کنند.

برای یافتن آدرس و نشانی از جی پی اس هایی استفاده می کنند که یک نمایشگر درون ماشین بین سیستم ضبط و دریچه کولر و بخاری وجود دارد که از این طریق نقشه و نام تمام محیط اطراف بر روی آن نمایان می شود و به راحتی می توان به آدرسی که می خواهید بروید. هم چنیناز جی پی اس برای یافتن ماشین مسروقه و به دام انداختن سارقان استفاده می شود. شما عزیزان هم می توانید جی پی اس مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و نصب آن را حتما به افراد متخصص و خبره و آگاه بسپارید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا