Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اولین خودروی هوآوی در نمایشگاه شانگهای معرفی شد

چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر ورود هوآوی به صنعت خودروسازی منتشر شد. در آن زمان، گزارش‌ها حاکی از آن بودند که این غول فناوری چینی در حال مذاکره با خودروسازان چینی برای تولید خودروهای الکتریکی است. حال به نظر می‌رسد حداقل بخشی از این شایعات درست بوده‌اند زیرا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021، هوآوی از خودرویی بنام Seres SF5 رونمایی کرده است. این یک کراس‌اوور هیبریدی است که از طریق فروشگاه‌های بزرگ هوآوی در چین عرضه می‌شود.

البته این خودرو کاملاً توسط هوآوی ساخته نشده بلکه درواقع نسخه‌ای بروز شده از کراس‌اوور SF5 ساخت شرکت سِرس است که برای اولین بار دو سال پیش در شانگهای به نمایش درآمد. هرچند SF5 ظاهر چندان چشمگیری ندارد اما از چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز و جلوپنجره ادغامی با بدنه بهره می‌برد. بدنه سیال و دستگیره‌های در مخفی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. این کراس‌اوور جدید چینی 4,700 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,875 میلی‌متر است.

با توجه به اینکه هوآوی در ساخت گوشی‌های هوشمند تخصص دارد، عجیب نیست که SF5 به در داخل یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با نمایشگر بزرگ تبلت مانندی مجهز شده است. این سیستم در عوض چند ثانیه به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و به‌طور خودکار اطلاعات موسیقی و ناوبری را بین این دو انتقال می‌دهد. در اینجا همچنین تکنولوژی تشخیص صدا، صفحه آمپر دیجیتالی، تهویه، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو، تریم چوبی، شیفتر دوار، نورپردازی داخلی و سانروف هم وجود دارد. هوآوی همچنین به سیستم صوتی SF5 هم توجه ویژه‌ای داشته و به همین دلیل یازده بلندگو و دو ساب‌ووفر را برای آن در نظر گرفته تا کیفیت صدای اُپرا مانندی را ارائه کنند.

علاوه بر این، در SF5 مهندسان توجه ویژه‌ای به کاهش سروصدا و لرزش هم داشته‌اند و به همین دلیل، خودرو به شیشه جلوی دولایه و مقادیر زیادی از مواد عایق صدا مجهز شده است. به لطف این اقدامات، به گفته سازنده، سطح سروصدای داخلی SF5 در حالت درجا به تنها 38 دسی‌بل رسیده است. این خودرو در بخش ایمنی هم به رادار موج میلی‌متری، سنسورهای اولتراسونیک و مجموعه‌ای از دوربین‌ها مجهز شده که به سیستم‌های دستیار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ حرکت میان خطوط و هشدار برخورد جلو امکان فعالیت می‌دهند.

SF5 در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً 550 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور دارند. برای شارژ کردن باطری‌هایی که این موتورها را تغذیه می‌کنند نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی به‌عنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. هوآوی می‌گوید در توسعه این قوای محرکه به سِرس کمک کرده است. SF5 به لطف این ترکیب، ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کراس‌اوور هوآوی می‌تواند تا 180 کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانه بنزینی به 1000 کیلومتر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های جالب SF5 این است که می‌تواند به‌عنوان یک باطری عمل کرده و برق موردنیاز خودروهای الکتریکی دیگر یا وسایلی مثل تلویزیون، اجاق‌گاز برقی، سیستم استریو و… را تأمین کند. هوآوی پذیرش سفارشات خرید برای SF5 را در چین آغاز کرده است. قیمت این خودرو در نسخه دوچرخ محرک از 216,800 یوآن معادل 33,300 دلار و در نسخه چهارچرخ محرک از 246,800 یوآن معادل 38 هزار دلار آغاز می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.