مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی و مشخصات نسل جدید تویوتا لندکروزر لو رفت

نسل کنونی تویوتا لندکروزر که با کُد 200 شناخته می‌شود، یکی از سالخورده‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود زیرا این نسل از سال 2007 به بازار آمده و بدون تغییر و به‌روزرسانی بزرگی تا همین امسال روی خط تولید قرار داشت؛ اما چند وقتی است که تویوتا بالاخره به فکر این شاسی‌بلند پیر افتاده و در حال آماده‌سازی نسل جدید آن است که طبق گزارش‌های غیررسمی، در همین تابستان پیش رو معرفی خواهد شد. حال اما چند ماه مانده به رونمایی رسمی نسل جدید لندکروزر، طراحی و همین‌طور مشخصات فنی آن لو رفته است.

در تصاویری که از لندکروزر جدید منتشر شده، چندین ردیف از آن در پارکینگ‌هایی دیده می‌شوند که این یعنی این‌ها نمونه‌های پیش‌تولید هستند. با توجه به این تصاویر، طراحی کلی لندکروزر جدید بسیار شبیه نسل کنونی به نظر می‌رسد اما اصلاحات قابل‌توجهی را هم تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، در جلوی این خودرو یک دهانه U شکل دیده می‌شود که از چراغ‌های جلو پایین آمده و از زیر جلوپنجره عبور می‌کند. چراغ‌های جلو نیز حالا باریک‌تر شده و در طرفین جلوپنجره بزرگ‌تری قرار گرفته‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو، گلگیرهای برجسته و جعبه‌ای شکلی دیده می‌شود و در پایین درها هم قسمتی برجسته به چشم می‌خورد درحالی‌که روی ستون C انتهای پنجره‌های جانبی باریک‌تر می‌شود؛ اما معمولی‌ترین و ساده‌ترین قسمت در طراحی بیرونی لندکروزر جدید را می‌توان نمای عقبی آن دانست زیرا در اینجا چراغ‌های افقی مستطیل شکلی طراحی شده که فرم بسیار ساده‌ای دارند. فرم سپر عقب نیز بسته به تیپ خودرو متفاوت خواهد بود و می‌تواند مشکی‌رنگ یا همرنگ بدنه با مه شکن‌های بزرگ‌تر باشد.

تصاویری که از داخل لندکروزر جدید به بیرون درز کرده‌اند، از طراحی کابین این خودرو هم ایده‌ای کلی را نشان داده‌اند. در اینجا یک نمایشگر نسبتاً بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای پانل میانی داشبورد قرار گرفته و کنترل‌های سیستم تهویه هم زیر آن جای گرفته‌اند. همچنین دکمه‌های عمودی در نزدیکی راننده نیز امکان تغییر حالات رانندگی را فراهم می‌کنند. در لندکروزر جدید سرعت‌سنج و دورسنج همچنان آنالوگ هستند اما یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ بین آن‌ها قرار گرفته است.

یک نمایندگی ژاپنی در گزارشی از مشخصات فنی نسل جدید لندکروزر هم خبر داده که طبق این اطلاعات، نسل جدید این خودرو مثل نسل کنونی با دو نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه بنزینی، پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربوی لکسس LS500 را قرض خواهد گرفت که 420 اسب بخار قدرت و 588 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دیزلی هم یک نمونه 3.3 لیتری توربو با 309 اسب بخار قدرت و 687 نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در ابتدا، خبری از پیشرانه هیبریدی برای لندکروزر نخواهد بود اما به گفته نمایندگی مذکور، احتمالاً این نسخه در سال 2022 ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، نسل جدید لندکروزر روی همان شاسی نسل کنونی ساخته شده اما فاصله محوری کشیده‌تری خواهد داشت. این خودرو در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی، چراغ‌های جلوی تمام LED و رینگ‌های 18 اینچی مجهز خواهد بود و قفل دیفرانسیل عقب هم برای آن قابل سفارش است. در تیپ دوم، صندلی‌های برقی و سانروف اضافه می‌شود و تیپ سوم هم از تهویه صندلی‌های جلو و تریم چوبی در غربیلک فرمان سود خواهد برد. بالاترین تیپ هم باید به رینگ‌های 20 اینچی، تهویه صندلی‌های عقب و نمایشگر لمسی 12 اینچی بجای نمونه‌های 9 یا 10 اینچی در تیپ‌های پایین‌تر مجهز باشد. تولید نسل جدید تویوتا لندکروزر در تیرماه امسال آغاز می‌شود و در مرداد رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا