مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید نسل جدید BMW X5، با پلتفرم X7!

 BMW X5 سه سال است که بدون هیچ تغییری تولید و عرضه می‌شود و حالا خبر رسیده که مدل جدیدی از این خودرو، جایگزین مدل قبلی آن می‌شود.

مدیر عامل کمپانی BMW در استرالیا، آقای Marc Werner؛ در این خصوص گفته است که خودروی جدید، بر روی پلتفرم CLAR ساخته خواهد شد. از پلتفرم CLAR برای تولید مدل X7  استفاده می‌شود؛ پس در نتیجه، مدل جدید X5، نسل جدید و پایه‌ای از مدل X7 خواهد بود.

4559584161186427341

X7 حدود 1.6 فوت، از مدل کنونی X5 طولانی‌تر بوده و وزنی معادل 4188 پوند دارد. بنابر این اگر  X5 نیز همانند X7 تولید شود؛ ما با یک کراس‌اوور بزرگ و جادار روبرو خواهیم شد که گنجایش هفت سرنشین بزرگسال را خواهد داشت.

قلب تپنده BMW X5 جدید نیز همانند X7؛ یک پیشرانه 3 لیتری V8 توربو و یا 6 لیتری V12 خواهد بود. BMW، مدل هیبریدی و سازگار با محیط زیست X5 جدید را هم عرضه خواهد کرد که با استفاده از انرژی برق، مسافتی  معادل 31 مایل را می‌پیماید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا