مکمل بنزین
گوناگونخبر

تقلب عظیم میتسوبیشی؛ رسوایی جدید صنعت خودرو!

باردیگر رسوایی جدیدی در صنعت خودروسازی جهان به وقوع پیوسته است. این بار کمپانی میتسوبیشی اعتراف کرده که داده‌های مربوط به سوخت برخی از خودروهایش را دست کاری کرده است.

ششمین خودروساز بزرگ ژاپن با انجام تست‌های نادرست، میزان مصرف سوخت خودروهایش را بسیار بهتر از حدنصاب واقعی اعلام کرده است. میتسوبیشی با تقلب در تست سوخت خودروهایش، حدود 625 هزار خودرو را به تولید رسانده، که خودورهایی نظیر؛ نیسان since مدل 2013، eK Wagon و eK Space mini از جمله این محصولات هستند.

14910843311194968923این حقیقت زمانی فاش شد که کمپانی نیسان در گزارشی تقلب میتسوبیشی را افشاء کرد و همین موضوع باعث تحقیقات بیشتر مدیران میتسوبیشی و یافتن حقیقت شد. در حال حاضر میتسوبیشی اعلام کرده است که صادقانه پاسخگوی تمام مشتریان خود خواهد بود.

در همین حال، فروش و تولید خودروهای مذکور متوقف شده و دو کمپانی نیسان و میتسوبیشی، برای جبران خسارت وارده، مشغول چانه زنی هستند. میتسوبیشی اعلام کرده که هم‌اکنون از روش تست مورد استفاده آنها؛ برای ساخت و تولید سایر خودروهای ژاپنی استفاده می‌شود. این شرکت در حال بررسی مدل‌های صادراتی خود بوده و بزودی گزارش مربوط به آنها انتشار می‌یابد.

این موضوع باعث شد که سهام میتسوبیشی، 15 درصد افت داشته و زیانی معادل، 6.75 میلیون دلار را به این کمپانی وارد سازد. این نخستین بار  در 12 سال گذشته است که سهام میتسوبیشی، با کاهش مواجه می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا