Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فیس‌لیفت نسخه هفت‌نفره فولکس‌واگن تیگوآن معرفی شد

کراس‌اوور کامپکت فولکس‌واگن در دو نسخه استاندارد یا پنج‌نفره و کشیده یا هفت‌نفره به بازار عرضه می‌شود که دومی آل‌اسپیس (Allspace) نام دارد. چند ماه پیش، فیس‌لیفت نسخه معمولی این کراس‌اوور آلمانی معرفی شده و حالا فولکس‌واگن فیس‌لیفت نسخه آل‌اسپیس را هم معرفی کرده است. تیگوآن در ایالات‌متحده صرفاً در نسخه کشیده اما بدون پسوند آل‌اسپیس و با نام ساده تیگوآن عرضه می‌شود و حالا هم‌زمان با معرفی آل‌اسپیس اروپایی، فیس‌لیفت نسخه آمریکایی هم معرفی شده است.

مثل تیگوآن استاندارد، به‌روزرسانی‌های بیرونی نسخه آل‌اسپیس هم بیشتر به نمای جلویی خودرو محدود می‌شود. در اینجا بزرگ‌ترین تغییر، چراغ‌های جلوی جدید LED هستند که طراحی آن‌ها با نسل هشتم گلف هماهنگ‌تر است؛ بنابراین در اینجا هم مثل تیپ‌های بالایی گلف، یک نوار LED از روی جلوپنجره عبور و چراغ‌ها را به هم متصل کرده است. غیرازاین مورد، در اروپا چراغ‌های جلوی موسوم به IQ.Light با تکنولوژی ماتریکس هم قابل سفارش هستند که می‌توانند نور را به نقاط مختلف مسیر بتابانند.

در عقب تیگوآن آل‌اسپیس مدل 2022 اما حجم تغییرات بسیار کمتر بوده و صرفاً به گرافیک جدید چراغ‌ها و انتقال نوشته TIGUAN به زیر لوگوی فولکس‌واگن محدود می‌شود. فولکس‌واگن همچنین با بهبود طراحی سپرها همراه با تریم‌های مشکی پیانو و تزئینات کرومی، ظاهر نسخه R-Line را هم تهاجمی‌تر کرده است. به لیست رنگ‌های تیگوآن هم در اروپا و هم در آمریکا دو رنگ جدید شامل قرمز کینگ و سفید اوریکس اضافه شده که به رنگ‌های قبلی شامل چندین آبی، خاکستری و مشکی می‌پیوندند و تعداد کل رنگ‌ها را به هشت عدد افزایش می‌دهند. در همین حال، طیف مختلفی از رینگ‌ها از 17 اینچی در پایین‌ترین تیپ‌ها تا 20 اینچی در بالاترین تیپ‌ها هم ارائه شده است.

تیگوآن آل‌اسپیس مثل قبل در آمریکا به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود اما در اروپا این صندلی‌ها قابل سفارش خواهند بود. البته چون نمایندگی‌های فولکس‌واگن در آمریکا دریافته‌اند که تقریباً هیچ‌کس تیگوآن سه ردیفه را با سامانه چهارچرخ محرک نمی‌خرد، تیگوآن سه ردیفه فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و تمام مدل‌های چهارچرخ محرک فقط دو ردیف صندلی دارند؛ اما صرف‌نظر از تعداد صندلی، فولکس‌واگن تلاش کرده است تا نمای لوکس‌ترین به کابین تیگوآن ببخشد. به همین دلیل، حالا برخلاف قبل، صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی به‌صورت استاندارد در همه تیپ‌ها ارائه می‌شود و تیپ‌های بالاتر نیز به صفحه آمپر 10.25 اینچی مجهز شده‌اند.

علاوه بر این، صندلی‌های تیگوآن در تیپ‌های بالایی با چرم، در تیپ‌های میانی با چرم مصنوعی و در تیپ‌های پایینی با پارچه پوشیده می‌شوند درحالی‌که در همه تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به گرم‌کن مجهز هستند و برای نمونه‌های چرمی امکان سفارش تهویه هم وجود دارد. ازجمله دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی تیگوآن مدل 2022 نیز می‌توان به غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های لمسی، رنگ‌های جدید مثل قهوه‌ای دارچینی، کنترل‌های لمسی سیستم تهویه و نوار LED سفارشی در رو دری‌ها با 15 رنگ مختلف اشاره کرد.

تیگوآن در ایالات‌متحده مثل قبل صرفاً با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده تا نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال دهد. سامانه چهارچرخ محرک 4Motion هم برای همه تیپ‌ها قابل سفارش است.

در اروپا اما تنوع پیشرانه‌های تیگوآن بسیار بیشتر است. در این قاره، پیشرانه 2 لیتری بنزینی مذکور بالاترین موتور محسوب می‌شود و در دو سطح قدرت 190 یا 240 اسب بخار قابل انتخاب است. هردو نسخه این موتور به‌صورت استاندارد به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند؛ اما کسانی که به چنین قدرتی نیازی ندارند، می‌توانند پیشرانه 1.5 بنزینی را انتخاب کنند که 150 اسب بخار قدرت داشته و برای آن گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه قابل انتخاب است؛ و نهایتاً در اروپا یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر دیزلی هم وجود دارد که در دو نسخه 150 و 200 اسب بخاری ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن فیس‌لیفت تیگوآن را به‌صورت استاندارد به تکنولوژی‌های ایمنی بیشتری مجهز کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و دستیار جانبی اشاره کرد. علاوه بر این، غیر از تیپ پایه S، بقیه تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به مجموعه ایمنی بزرگ فولکس‌واگن بنام IQ.Drive هم مجهز شده‌اند. تیگوآن کشیده جدید در چهار کارخانه در سراسر جهان تولید خواهد شد که مدل‌های مخصوص آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و آسیا در مکزیک ساخته می‌شوند. این کراس‌اوور جدید آلمانی در پاییز آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

1 نظر
  1. شاهین جانم می گوید

    کشیده شدن چراغ جلو، بهش نمیاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.