مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس میباخ S680 با پیشرانه دوازده سیلندر معرفی شد

مرسدس بنز سال گذشته در زمان رونمایی از نسل جدید S کلاس، از ارائه پیشرانه دوازده سیلندر برای این خودرو در نسخه میباخ خبر داد و حالا سرانجام این سدان فوق لوکس V12 رسماً معرفی شده است. میباخ S کلاس دوازده سیلندر که S680 نام گرفته، در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه V8 خود ندارد و صرفاً از طریق نشان‌های V12 روی گلگیرهای جلو و نوشته S680 روی درب صندوق می‌توان فهمید که یک موتور دوازده سیلندر زیر کاپوت آن پنهان شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در سینه S680 همان نیروگاه آشنای 6 لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که حالا 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه دوازده سیلندر S680 به یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک متصل شده و برای اولین بار در کنار سامانه چهارچرخ محرک 4Matic قرار گرفته است. به لطف این ترکیب، رقیب مستقیم بنتلی فلاینگ اسپار و رولزرویس گوست ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سامانه چهارچرخ محرک S680 از نوع عقب محور بوده و 69 درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. این سدان عظیم همچنین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده تا به بهبود قدرت مانور آن کمک کند. پرچم‌دار خانواده S کلاس در ظاهر از همان ویژگی‌های معمول میباخ مثل جلوپنجره منحصربه‌فرد، سپر جلوی اصلاح‌شده و طرح دورنگ بدنه برخوردار است.

 

اما مطمئناً در یک میباخ فضای داخلی اهمیت بیشتری دارد و S680 در اینجا هرگز خریداران را ناامید نمی‌کند زیرا در داخل همه‌چیز مثل سقف، داشبورد، قاب پنجره‌ها و ستون‌ها با چرم ناپا پوشیده شده‌اند. پدال‌ها خاص میباخ، تزئینات چوبی، دوخت لوزی شکل و حتی عطر اختصاصی میباخ هم ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی برجسته این سدان فوق لوکس هستند.

S680 همچنین به سیستم صوتی فراگیر برمستر و سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر 11.6 اینچی و یک تبلت مجهز شده درحالی‌که خریداران می‌توانند جام‌های شامپاین با روکش نقره و یک یخچال کوچک برای خنک نگه داشتن شامپاین را هم سفارش دهند. ازجمله دیگر تجهیزات داخلی این سدان پرچم‌دار نیز می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12.8 اینچی، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، کنترل تهویه چهار منطقه‌ای، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند در جلو و عقب و نورپردازی داخلی 64 رنگ اشاره کرد.

میباخ S680 پس از نسخه V8 اولیه و همین‌طور نسخه پایه شش سیلندر که به‌تازگی برای بازار چین معرفی شده، سومین عضو خانواده میباخ S کلاس خواهد بود. این سدان دوازده سیلندر هم‌اکنون در آلمان قابل سفارش است و قیمت آن از 164,565 یورو آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا نیمه اول سال آینده صبر کنند. قیمت این سدان فوق لوکس برای بازار ایالات‌متحده هم اعلام نشده است اما احتمالاً به میزان قابل‌توجهی از میباخ S580 هشت سیلندر که قیمت آن از 184,900 دلار آغاز می‌شود گران‌تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا